Lang geleden dat filmpje bij youtube ... weet het niet meer precies. Maar moet te herhalen zijn ... EEN keer gedaan, dan MOET dat herhaald kunnen worden, hi hi.ExLibris, heb je al een van de (alleen) met Blender gemaakte films gezien?Zoek maar b.v. naar Spring Blender Films ik denk dit zou het kunnen worden:https://www.youtube.com/watch?v=WhWc3b3KhnY&t=45sEn er kunnen ook andere dingen met Blender EN zoals je al weet, bijna alles via Python te bereiken ...En als we echt iets met samen werken aan tot stand zouden brengen is het uitwisselen van *.blend files nodig.Ik heb via mijn www-provider de mogelijkheid om *.blend files accesseerbaar (downloaden) te maken. Voordeel: heel erg privé , zonder dat men cookies en weet ik wat moet toelaten (privé gegevens om te vermarkten, heb ik een hekel aan)Films maken is zeker met Blender mogelijk ...
Hi Exlibris, men kan met Python wel websites benaderen (bijna al gelukt) en dan de info in een lokaal bestand opslaan (misschien iets aangepast), wat men dan met Blender python kan lezen en inbouwen.Had al twee keer op Reageer geklikt, maar dat is hier helaas niet verschenen. nu maar Snel beantwoorden ;-)MNee was eigen domme fout van mij moest op de 2 klikken
import bpyimport requestsimport ossite='https://data.rivm.nl/covid-19//'path=bpy.path.abspath('//')def download_text_from_web(file): f = open(path+'data/'+file, "w") r = requests.get(site+file) for line in r.text.split("\n"): parts = line.rstrip() print(parts, file=f) f.close() download_text_from_web('COVID-19_rioolwaterdata.csv') download_text_from_web('COVID-19_aantallen_gemeente_cumulatief.csv')download_text_from_web('COVID-19_aantallen_gemeente_per_dag.csv') download_text_from_web('COVID-19_casus_landelijk.csv')download_text_from_web('COVID-19_gedrag.csv') download_text_from_web('COVID-19_gehandicaptenzorg.csv') download_text_from_web('COVID-19_thuiswonend_70plus.csv')download_text_from_web('COVID-19_verpleeghuizen.csv')
import bpyimport requestsimport osimport syssite='https://data.rivm.nl/covid-19//'#path=bpy.path.abspath('//')sys.path.append('c:\\Users\Eigenaar\datacvs')path = sys.path[-1]def download_text_from_web(file): f = open(path+'\\'+file, "w") r = requests.get(site+file) for line in r.text.split("\n"): parts = line.rstrip() print(parts, file=f) f.close() download_text_from_web('COVID-19_rioolwaterdata.csv') download_text_from_web('COVID-19_aantallen_gemeente_cumulatief.csv')download_text_from_web('COVID-19_aantallen_gemeente_per_dag.csv') download_text_from_web('COVID-19_casus_landelijk.csv')download_text_from_web('COVID-19_gedrag.csv') download_text_from_web('COVID-19_gehandicaptenzorg.csv') download_text_from_web('COVID-19_thuiswonend_70plus.csv')download_text_from_web('COVID-19_verpleeghuizen.csv')
exlibris, welke Blender versie was dit?Werkt bij 2.90.1 NIET!Heb bij mij een subdirectory datacvs aangemaakt en de script werd nu:Code: [Selecteer]import bpyimport requestsimport osimport syssite='https://data.rivm.nl/covid-19//'#path=bpy.path.abspath('//')sys.path.append('c:\\Users\Eigenaar\datacvs')path = sys.path[-1]def download_text_from_web(file): f = open(path+'\\'+file, "w") r = requests.get(site+file) for line in r.text.split("\n"): parts = line.rstrip() print(parts, file=f) f.close() download_text_from_web('COVID-19_rioolwaterdata.csv') download_text_from_web('COVID-19_aantallen_gemeente_cumulatief.csv')download_text_from_web('COVID-19_aantallen_gemeente_per_dag.csv') download_text_from_web('COVID-19_casus_landelijk.csv')download_text_from_web('COVID-19_gedrag.csv') download_text_from_web('COVID-19_gehandicaptenzorg.csv') download_text_from_web('COVID-19_thuiswonend_70plus.csv')download_text_from_web('COVID-19_verpleeghuizen.csv') en alle CVS binnen ;-)gewone text bestanden zo lijkt het voorbeeld ( start ...)Date_of_report;Municipality_code;Municipality_name;Province;Total_reported;Hospital_admission;Deceased2020-03-13 10:00:00;GM0003;Appingedam;Groningen;0;0;02020-03-13 10:00:00;GM0010;Delfzijl;Groningen;0;0;02020-03-13 10:00:00;GM0014;Groningen;Groningen;3;0;02020-03-13 10:00:00;GM0024;Loppersum;Groningen;0;0;02020-03-13 10:00:00;GM0034;Almere;Flevoland;1;1;0
Oh, wist niet meer, dat ik aan Ivy-gen meegewerkt had, sta er inderdaadin als mede-auteur, ;-)ook bij geodesic-domes, en dat weet ik nog een beetje. Een aantal onderdelenheb ik inderdaad lang geleden aangemaakt.De interface is anders dan bij Ivy GenShift-A => Mesh => Geodesic Domes dan is onderaan links net als bij andere objecten de besturing te vinden EN te gebruiken. Zoiets heb je misschien voor je doel nodig Exlibris??Of zoals in Ivy-genMaar, ik zou er 'staps-gewijs' naar toe werken.B.v. will je via een blender opject de percentage of een aantal van ... laten zienen well op een kaart van Nederland of per provincie, of per stad of Dan iets maken om de CVS met data netjes uitbuiten (met procedures, zeg python functies, en dat via een menu en later in een 'Alles doen script , addon?Zeg het maar Exlibris