Topic: Animeren in Blender  (gelezen 5912 keer)


Offline Niels3d

  • Member
  • *
  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 03 december 2015, 16:41:51 pm »
Ik heb gelijk even een klein vraagje. Dit (foto 1) poppetje heb ik gemaakt met hulp van YouTube (René Giljou) maar als ik hem wil bewegen krijg je bijvoorbeeld dit: (foto 2). Niet echt mooi. Hoe kan ik hem mooi laten bewegen?

foto 1:

foto 2:


Niels
De groeten van mij

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1 Gepost op: 03 december 2015, 18:23:34 pm »
Ik ken de tutorial niet maar normaal selecteer je de mesh en daarna de armature (in posemode). Vervolgens Ctrl+P>With Automatic Weights.

Als je dit gedaan hebt en de mesh beweegt niet mooi mee dan kun je in Weight Paint Mode de Weight Paint handmatig aanpassen.

https://www.youtube.com/watch?v=TBS1qy4jzTg

https://www.youtube.com/watch?v=1_qUehBf6x0

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 03 december 2015, 20:39:05 pm »
het lijkt of het 3 benen heeft. Zie ik dat goed?

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #3 Gepost op: 03 december 2015, 20:52:46 pm »
Scherp Koos! Dat was mij nog niet eens opgevallen...  :o


het lijkt of het 3 benen heeft. Zie ik dat goed?

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #4 Gepost op: 03 december 2015, 22:23:04 pm »
Ik kan op die 2 foto's niet goed zien wat er fout gaat?

kan je niet een fimpje maken? 

beweegt je mesh niet mee met je rig?  of?

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #5 Gepost op: 03 december 2015, 23:48:54 pm »
het lijkt of het 3 benen heeft. Zie ik dat goed?

Het is een jongetje...  ;)

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 04 december 2015, 09:43:20 am »
Op het plaatje zie je dat de derde been van de rig (de botten) aan de linkerkant naar voren gaat. Van de mesh (het lichaam/huid) gaat het rechterbeen naar voren. Er is met het spiegelen van de bones waarschijnlijk iets dubbel gedaan. "shift d"en daarna niet gespiegeld of zo. De namen van het derde been komen waarschijnlijk overeen met de namen van de vertexgroepen in het rechterbeen van de mesh met dit als resultaat.

Ik hoop dat je het snapt.

Offline Niels3d

  • Member
  • *
  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 04 december 2015, 18:22:51 pm »
Inderdaad, het is geen mens maar een wezen, heb hem even geopereerd :) Ben nu aan de slag met jullie tips.
De groeten van mij