Welkom bij de Dutch Blender Community
Log in
of
registreer jezelf
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Index
Forum
Help
Zoek
Inloggen
Registreren
Dutch Blender Community
-->
Creaties
-->
Onderhanden werk
fat hippo
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
2
Topic: fat hippo (gelezen 11935 keer)
fat hippo
halfmonk
Member
Berichten: 30
«
Gepost op:
22 augustus 2015, 22:47:57 pm »
Het sculpten duurt niet zo lang. Maar de retopology.........
zo te zien lukt me nog niet om low poly te krijgen...vooral in mond gedeelte
Gelogd
Re: fat hippo
Ruud
Member
Berichten: 1,863
«
Reactie #1 Gepost op:
22 augustus 2015, 23:00:12 pm »
Ziet er heel grappig uit goed werk, wat je kunt doen is edgeloops verwijderen, met alt en op een draad klikken x en edgeloop.
Gelogd
Re: fat hippo
halfmonk
Member
Berichten: 30
«
Reactie #2 Gepost op:
22 augustus 2015, 23:31:45 pm »
bedankt Ruud. En bedankt voor de tips
als ik de edgeloops verwijder, ben ik bang dat de detail weg is, bijvoorbeeld de rimpels en zo...maar ik ga het wel proberen later als de hippo gespiegeld is en een back up heb gemaakt want als ik fout doe, moet ik misschien wel overnieuw. De mondgedeelte is echt lastig
Gelogd
Re: fat hippo
Ruud
Member
Berichten: 1,863
«
Reactie #3 Gepost op:
23 augustus 2015, 01:42:16 am »
Ja probeer t maar je zal zien dat de shape redelijk behouden blijft mits je niet teveel weg haalt, maak eerst een kopie van je werk
van de auto heb ik drie kopies het is belangrijk.
«
Laatst bewerkt op: 23 augustus 2015, 01:48:57 am door Ruud
»
Gelogd
Re: fat hippo
Ruud
Member
Berichten: 1,863
«
Reactie #4 Gepost op:
23 augustus 2015, 02:00:01 am »
Er is een mogelijkheid om een highpoly om te zetten naar low poly en beidden te behouden ik was even aan het graven in me geheugen, ik zal t is opzoeken voor je.
https://www.youtube.com/watch?v=ApzVWuPa4A4
«
Laatst bewerkt op: 23 augustus 2015, 02:02:27 am door Ruud
»
Gelogd
Re: fat hippo
halfmonk
Member
Berichten: 30
«
Reactie #5 Gepost op:
23 augustus 2015, 10:48:22 am »
oh wow! Bedankt voor de tips! dit is echt een top idee met de normal maps! Ik ga zeker proberen.
Gelogd
Re: fat hippo
IJp
Berichten: 4,387
«
Reactie #6 Gepost op:
23 augustus 2015, 11:04:24 am »
Hele leuke hippo ziet er top uit.
Als je je hippo helemaal hebt gemaakt met retopology pas dan een subsurf toe nu heb je een behoorljike highres.
Verwijder handmatig je edge Loops die je opject niet verstoren.
1 Selecteer met Alt een edge loops druk X en kies Edge Loop.
2 Selecteer een nieuwe edge loop en druk F3 dit is Repeat History.
Werk zo je opject.
Dit is wel een werk maar het is wel heel gecontroleerd. ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=FpeA1wmDWX4
Gelogd
Groetjes, Wil
http://wijpelaar.wixsite.com/ijpart
Re: fat hippo
Ruud
Member
Berichten: 1,863
«
Reactie #7 Gepost op:
23 augustus 2015, 12:51:33 pm »
Werken met subsurf is even wennen in mijn start had ik de voorkeur voor subdevide nu wil ik niet meer anders als met subsurf werken low poly modeleren is de sleutel tot alles.
Gelogd
Re: fat hippo
halfmonk
Member
Berichten: 30
«
Reactie #8 Gepost op:
23 augustus 2015, 13:10:36 pm »
update:
aangepast, edgeloops gebruikt, gespiegeld. Nu probeer ik, na een andere back up, decimate te gebruiken en normal maps.
oh ja, hij heeft nog geen staart, haha!
«
Laatst bewerkt op: 23 augustus 2015, 13:12:28 pm door halfmonk
»
Gelogd
Re: fat hippo
halfmonk
Member
Berichten: 30
«
Reactie #9 Gepost op:
23 augustus 2015, 15:36:00 pm »
zonder subsurf heb ik nu 9k tris. ik kan geen edgeloops meer doen. misschien als ik twee hippo's heb, eentje met high res met subsurf, eentje low res zonder, endan bake normal maps, ik dan goede resultaat zal krijgen met low res. Even proberen...
Gelogd
Re: fat hippo
IJp
Berichten: 4,387
«
Reactie #10 Gepost op:
23 augustus 2015, 16:53:09 pm »
Als ik de image zie kunnen er nog veel meer edge loops weg bv. in en rond de de neus op zijn romp en poten.
Gelogd
Groetjes, Wil
http://wijpelaar.wixsite.com/ijpart
Re: fat hippo
halfmonk
Member
Berichten: 30
«
Reactie #11 Gepost op:
23 augustus 2015, 22:55:51 pm »
ijp: heb wel gedaan vanmiddag, thx
na veel edge loops verwijderen endan bake normal maps, dit is wat ik nu heb:
en het resultaat in rendered:
dit is edit mode: veels te lelijk.
Gelogd
Re: fat hippo
swets
Member
Berichten: 433
«
Reactie #12 Gepost op:
23 augustus 2015, 23:28:23 pm »
ik dacht dat je zoveel mogelijk vierkanten moest maken?
Gelogd
www.arjan-swets.com
Re: fat hippo
halfmonk
Member
Berichten: 30
«
Reactie #13 Gepost op:
24 augustus 2015, 00:06:14 am »
Citaat van: swets op 23 augustus 2015, 23:28:23 pm
ik dacht dat je zoveel mogelijk vierkanten moest maken?
als u scroll up en keek vorige fotos en leest de verhalen, weet u wel dat ik wist dat ik vierkanten moet maken. de laatste images moest ik weer gaan editen. veel werk! heb maar besloten om alleen met edge loops te werken, zonder meshlab, zonder decimate.
«
Laatst bewerkt op: 24 augustus 2015, 00:14:49 am door halfmonk
»
Gelogd
Re: fat hippo
halfmonk
Member
Berichten: 30
«
Reactie #14 Gepost op:
24 augustus 2015, 00:10:36 am »
Heb maar besloten om mijn eerste te gebruiken ipv die lelijke tris hippo. de hippo in deze afbeelding heeft 4k vertices.
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
2
« vorige
volgende »