Gebruik een lange pen later met een loopcut op maat maken en de top verwijderen.
De velg bevat48 spaken verdeeld over 4 banen 360 graden delendoor 12 is 30 graden.
Beidde spaken hebben een hoek van 30graden -30 en 30 over de y-as deze twee bevinden zich op de achterste vels rand.
Vervolgens een cube gebruikt als hulp middel om het midden op te zoeken en de cursor geplaatst de origin van de linker en rechter spaak op hoogte gebracht.
Daar de spaken geroteerd dus niet in edit mode verplaatst naar de buitenkant van de velg.
De voorzijde hetzelfde ritueel en de spaken naar achter geplaatst en zo goed mogelijk proberen uit te lijnen.
Vervolgens de cursor naar het midden van het wiel gebracht en de origin van de voorste spaken naar de cursor en de spaken 30 graden gedraaid
Daarna de 4 spaken gejoint en ctrl a de rotatie schaal en locatie gereset en opnieuw de origin naar het centrum van de velg.
Een empty geplaatst en op de spaken een array modifier geplaatst.
En de empty 30 graden gedraaid.
Ik weet niet of iemand de uitleg snapt
De uitlijnig lijkt wel op mikado.