Topic: Slecht weer , Mooi weer !  (gelezen 8120 keer)


Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 31 juli 2015, 23:46:57 pm »
Ja mensen , ik heb een waardevolle ontdekking gedaan.

Ik heb een wolkendek met slechts een box , die niet eens een echte bounding box is ,
bestaande uit aan een particle system gekoppelde cloud-texture , en point density in een Volume material.
Geen Blenderclouds dus , geen smoke , geen gezeik met belichting. Het mooiste :
Deze wolken laten zich lekker manipuleren met Force-fields zoals wind en turbulence , force of vortex.....




Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 31 juli 2015, 23:47:53 pm »
Ik wist dat het kon , maar hoe ik dat moest instellen heb ik in een tutorial op youtube gezien.....

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 02 augustus 2015, 10:07:18 am »
Kun je ook zeggen welke tutorial je hiervoor gebruikt hebt?

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 02 augustus 2015, 10:48:52 am »
Internal of cycles?
Erg gaaf in ieder geval... ;)

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 04 augustus 2015, 01:27:40 am »
Moet ik even zoeken hoor.... Als ik hem nog kan vinden plak ik morgen wel een linkje.
Is met Blender internal gerendert.... 8)

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 12 augustus 2015, 23:24:26 pm »
Inmiddels is de lucht geanimeerd , en klaart ie mooi op...
Nog wat aan de lichtinstellingen doen en dan een testrender.... De Wolken verschijnen en verdwijnen op basis van een cloud-texture  die invloed heeft op de desity en de lifetime... maar de invloed op de lifetime is 50% want anders heeft mijn geanimeer aan de normale particle life geen effect meer...
Het waait een beetje ... Probleem is dat de horizon mooi is , maar de zon zorgt voor prachtige schaduwen van mijn wolken , maar slechts tot de helft van het scherm. De wolken zitten niet ver genoeg naar achteren....
Het is geen echte oneindige wollkendek natuurlijk.... flink vergroten dus , maar dan zal ik de particlecount ook omhoog moeten draaien....etc.... bla bla...
Ik ben benieuwd of ik ook volumetric lightbeams door de wolken krijg....

Een hoop gedoe dus maar uiteindelijk wel een mooi resultaat hoop ik. :)
Ik zal mijn filmpje posten !  8)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #6 Gepost op: 13 augustus 2015, 10:15:14 am »
Ben benieuwd dus laat maar komen dat slechte weer.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 14 augustus 2015, 23:36:24 pm »
Wel , mijn test-render is vanavond klaar , ik werk een paar dingetjes morgen af , zoals regen toevoegen want die is ook klaar ,
de bliksem opleuken en de bliksem-verlichting vergroten en verbeteren. Ik voeg nog wat kleur toe aan de wolken als het mooier weer word ,
en een zon. De zee moet nog even wachten , die is ook klaar maar te zwaar. Tikje turbulentie erbij als de wolken verdwijnen....
Ik render naar BMP dus ik heb al wat plaatjes gezien. Vannacht ff filmpje van draaien met VirtualDub  8) ::

Het volgende filmpje , dat word zondag of na het weekend , zal ik posten.... :)

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 06 januari 2016, 01:04:58 am »
Zo , het heeft even geduurt. Ik zie nu pas hoe lang , nu ik hier weer post.
Maar goed , het is er allemaal een stuk mooier op geworden. In 14 seconden van slecht weer naar mooi weer is gelukt.
Compleet met zonnestralen en regen....

Nu nog even mijn Youtube account terugtoveren..... :)



Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 06 januari 2016, 01:09:57 am »
Is een onderdeel van een drieluik , voor vrienden. Top Life !

Voor dit project heb ik nu ook een filmpje gecycled , met hersenen en een man met inversed shadow - effect , en heb ik een X-ray shader setup gebouwd in de node editor... Ik zal morgen ( als het renderen klaar is ) een plaatje van mijn Node setup toevoegen....  ::)







Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 06 januari 2016, 09:05:12 am »
Prachtig! Ik kijk uit naar de film.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 07 januari 2016, 13:22:51 pm »
Nou , de Film komt binnenkort , maar hier is mijn laatste proefrender van het weer , ik ga nu het Logo erin plakken.... Ik zit te denken aan een texture met bump voor een lichte rimpeling in het water , om lelijke wolkenschaduwen te voorkomen.... Wat vinden jullie ervan ? En van de kleuren....

https://www.youtube.com/watch?v=aPcq7geiDLA

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 07 januari 2016, 13:27:57 pm »
Dit is de linkerzijkant van het drieluikje.....

https://www.youtube.com/watch?v=nNMp8xJFVbU

Moet nog wel een kleurenfilter overheen en het word cyclisch , dus eindigt zoals het begon....

Aan de andere kant dus een rennende man maar dan X-ray , zodat je ook het skelet ziet..... Eens kijken of ik als de man geanimeerd is het skelet gewoon aan de armature kan hangen...... :)

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 07 januari 2016, 23:37:00 pm »
Nou , de Film komt binnenkort , maar hier is mijn laatste proefrender van het weer , ik ga nu het Logo erin plakken.... Ik zit te denken aan een texture met bump voor een lichte rimpeling in het water , om lelijke wolkenschaduwen te voorkomen.... Wat vinden jullie ervan ? En van de kleuren....

https://www.youtube.com/watch?v=aPcq7geiDLA

Lijkt of de god ray`s vanaf 2 meter boven het water naar beneden schijnen...
Verder super gaaf, doe het je niet na..en het concept is ook super... ;)