Topic: nog meer ( maar nu nieuw) domme vragen  (gelezen 75133 keer)


Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #90 Gepost op: 25 juni 2015, 23:54:49 pm »
begint steeds beter te worden... ook de ogen zien er nu een stuk beter uit...


ga ik de botjes weer opnieuw doen....  ik had hier en daar (daar waar het buigen moet) te weinig vertexen gemaakt....  denk dat dit nu ook beter ga...

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #91 Gepost op: 26 juni 2015, 00:39:21 am »
Lekker bezig hoor!  ;)

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #92 Gepost op: 26 juni 2015, 08:46:42 am »
Ziet er goed uit.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #93 Gepost op: 26 juni 2015, 09:40:11 am »
Ziet er goed uit en leuk dat je zo bedreven bezig bent met Blender.

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #94 Gepost op: 26 juni 2015, 21:02:01 pm »
Lekker bezig hoor!  ;)

ja het gaat steeds beter... oke... jij ben iets verder... :-)

Ziet er goed uit.
Nou tja..  hij word steeds beter....  maar ja het is ook maar oefenen....

Ziet er goed uit en leuk dat je zo bedreven bezig bent met Blender.
Ik ben van mening dat je dit soort pakketten alleen maar door kan krijgen door er veel mee bezig te zijn... dan loop je pas tegen dingen aan, en door die dan te vragen ga je steeds meer begrijpen van zo'n pakket....  En dan is zo'n forum als dit, waar mensen op zitten die wel weten hoe het zit, zo super fijn!!!

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #95 Gepost op: 28 juni 2015, 22:10:54 pm »
https://www.youtube.com/watch?v=7nChbSQpMi8

valt niet mee .... maar we komen er wel....

zie ook dat er hier en daar nog fouten in met weight painting verhaal zitten.... :o

ff kijken hoe ik dat nu weer het beste kan herstellen....


« Laatst bewerkt op: 28 juni 2015, 22:21:29 pm door swets »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #96 Gepost op: 29 juni 2015, 09:49:28 am »
Heel leuk dat je met character animation bezig bent. Ik ben daar ook mee bezig maar het kost mij veel tijd om het onder de knie te krijgen.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #97 Gepost op: 29 juni 2015, 10:18:55 am »
Dat animeren gaat helemaal goed komen Swets.
Zover ben ik zelf nog niet hoe jij die benen laat bewegen met die bones,  ik moet me daar eens wat meer in gaan verdiepen.
Het ziet er voor mijn doen top uit.

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #98 Gepost op: 01 juli 2015, 00:21:07 am »
https://www.youtube.com/watch?v=YJdKwZDCf2Q

ik vin het steeds leuker...:-)
hmmm  bij zijn heup, gaat er een stukkie duim mee/// :-)   
ff weight painting na lopen....  toestand...

vinnum wel grappig.... ook heel veel ideeën , van wat ik voortaan anders moet doen....
« Laatst bewerkt op: 01 juli 2015, 00:25:05 am door swets »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #99 Gepost op: 01 juli 2015, 00:58:57 am »
Ziet er goed uit hoor.  ;)

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #100 Gepost op: 01 juli 2015, 09:12:28 am »
Shake it baby, shake. voor de beweging rond 0.55 vind ik hem nog wel wat jong. ;) Ziet er verder goed uit, met kennelijk een zelf gemaakte rig.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #101 Gepost op: 01 juli 2015, 10:09:34 am »
Gave moves Swets je heb het al goed onder de knie dat riggen.

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #102 Gepost op: 01 juli 2015, 11:49:08 am »
Shake it baby, shake. voor de beweging rond 0.55 vind ik hem nog wel wat jong. ;) Ziet er verder goed uit, met kennelijk een zelf gemaakte rig.

ja.. ik zag het later ook.... :-)  maar was onbewust hoor...  was zomaar wat met zijn heupen aan het bewegen.... tis niet zoals die camel toe....

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #103 Gepost op: 02 juli 2015, 00:42:30 am »
ik wilde me ogen gaan bewegen, volgens deze tutorial:
https://www.youtube.com/watch?v=cWuZjsyUuMA

maar ik zit met een probleem?


bij mij zitten me ogen in de Armature, bij hem niet?  hoe krijg ik me ogen nu uit de armature?
onee... bij hem zitten ze ook in de armature... alleen is inner en outer eye 1 ding...

kan ik dat nog voor elkaar krijgen?

en oja... waarom zijn mijn ogen wit... en die van hem gekleurd?
in render view zijn ze wel goed?



« Laatst bewerkt op: 02 juli 2015, 00:46:48 am door swets »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #104 Gepost op: 02 juli 2015, 08:32:31 am »
Je moet even ergens transperancy aanvinken. Dan kun je de kleur van de ogen weer zien.

Ik denk dat je het niet helemaal juist formuleert. De ogen zitten denk ik niet in de armature maar worden misschien al beïnvloed door de armatuur. Dit zou kunnen als je bijvoorbeeld de ogen in de zelfde mesh hebt als de rest van het lichaam.
Ik weet niet precies wat je bedoeld. Als je ogen onderdeel zijn van je hoofd mesh, dan kun je door op 'p'te klikken diet los maken.

Afhankelijk van wat er precies aan de hand is, je kunt van de modifier stack de armature van de mesh verwijderen. Of alt-p dan gebeurt het zelfde. Of misschien de weight verwijderen van de bone die geen invloed op de ogen mag hebben.
« Laatst bewerkt op: 02 juli 2015, 10:18:57 am door koos2 »