Vraagje aan JvL.Kun je een lopoy model maken en daarvan een copy high res model van maken met subdivision Surface en met sculpt wat na bewerken?Daarna het lopoly model riggen en dit koppelen aan het high res model?? Kan dit?
volgens mij ben ik al niet slim om de armen en handen zo te doen? zit ik heel moeilijk te doen ... maar als ik ze gewoon recht hou?
ook in de zelfde tutorial maakt hij de kleding enzo pas later.. ga ik ook eens proberen...en zo'n jas, en de handen die uit de mouwen komen hoeven ook niet aan elkaar vast te zitten?
Even een heel andere insteek - begin je niet een beetje te hoog op de leercurve? Ik ben zelf nu een half jaar redelijk intensief met Blender bezig, maar ik denk er nog absoluut niet over om een character te gaan modelleren. Dat is veel te complex en daar ben ik nog lang niet bedreven genoeg voor...
Citaat van: swets op 04 juni 2015, 15:34:56 pmvolgens mij ben ik al niet slim om de armen en handen zo te doen? zit ik heel moeilijk te doen ... maar als ik ze gewoon recht hou?Hoe bedoel je. Ik snap niet precies wat je nu bedoelt.Citaat van: swets op 04 juni 2015, 15:34:56 pmook in de zelfde tutorial maakt hij de kleding enzo pas later.. ga ik ook eens proberen...en zo'n jas, en de handen die uit de mouwen komen hoeven ook niet aan elkaar vast te zitten?Kleding wordt meestal achteraf gemaakt. Maar wat er vaak gedaan wordt (indien mogelijk) is dat de body mesh onder de kleding verwijdert wordt om te voorkomen dat lichaam en kleding door elkaar gaan bewegen.In zo'n geval word eerst het lichaam voorzien van weightpaint en die wordt dan overgenomen op de kleding. Daarna kun je de onderliggende mesh, die toch niet zichtbaar is, verwijdert. Scheelt ook weer in het aantal vertices.Als je character kleding uit moet trekken dan kun je dit niet doen natuurlijk en zo zijn er nog wat gevallen waarin het niet kan.Maar de kleding en handen hoeven dus inderdaad niet aan elkaar vast te zitten.
waar moet je dan beginnen? al doende leer men , toch?
nou ik had me armen naast me lichaam, en me vingers krom... maar ik kan beter (net als in die tutorial ) de armen recht uit het lijf laten komen (als de T) en de vingers gewoon gestrekt rechtdoor... das iets makkelijker..
hoe kan je blender leren als je niets maakt? cube en een UV sphere lukte al vrij snel :-)