Topic: Challenge #4 - Onvrijheid  (gelezen 39522 keer)


Offline Zaph

  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Gepost op: 06 mei 2015, 02:37:19 am »
De challenge is gesloten - je kunt hier stemmen t/m 4 juni 2015!

Dankzij ijp hebben we de volgende challenge: maak een Blender image waarin weergegeven wordt dat je niet vrij bent. Je mag alleen zelf-gemodelleerde objecten gebruiken, en daarnaast mag je de afbeeldingen en nabewerkingssoftware gebruiken die je wilt.

Verder dezelfde onzin: post je bijdrage in dit draadje, en je hebt tot de laatste dag van mei om je inzending te plaatsen. En de winnaar komt natuurlijk in de banner! Dus, ladies en gentlemen: start your render engines!
« Laatst bewerkt op: 01 juni 2015, 14:59:51 pm door Zaph »

Offline RDL

  • Member
  • *
  • Berichten: 314
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 07 mei 2015, 00:50:21 am »
neen dank u ...ik doe nie mee ....t'is al elke dag op tv enz

Offline Zaph

  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #2 Gepost op: 07 mei 2015, 00:59:36 am »
Ik heb ook liever meer neutrale en abstracte onderwerpen, maar dit is nou eenmaal ijp's keuze...
« Laatst bewerkt op: 07 mei 2015, 01:47:48 am door Zaph »

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 07 mei 2015, 07:34:25 am »
Je ziet een leuke kat....je bent allergisch...
Je ziet lekker eten....je bent op dieet...

Ff 2 voorbeeldjes dat je het wat ruimer moet/kunt zien denk ik...... 8)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #4 Gepost op: 07 mei 2015, 10:25:11 am »
Gaaf onderwerp voor de challenge met zeer veel mogelijkheden. Ik weet zo al 4 verschillende manieren om dit uit te beelden.
Helaas weet ik door omstandigheden even nog niet of ik mee kan doen en zal ik de komende tijd sowieso wat minder op het forum aanwezig zijn.
Ik lees wel met alles mee hoor maar ik post tijdelijk even wat minder maar hoop zo snel mogelijk weer de draad op te pakken met mijn lopende Blenderprojecten.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #5 Gepost op: 07 mei 2015, 10:37:22 am »
RDL,
Het klopt dat dat nu elke dag op tv is maar mijn bedoeling hiervan is dat er inzendingen komen die eigenlijk niets met de oorlog te maken heeft maar toch onvrijheid weergeven. ;)
RDL jij bent precies zo iemand die ik uit de tent wil lokken zodat je je fantasie er flink op los kan laten gaan, dus snel aan de gang ;)
Zelf ben ik namelijk ook bezig met een image dat niets met de oorlog te maken heeft. ;D

Onvrij, voel je vrij om er wat moois van te maken. ;)

Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 13 mei 2015, 23:51:00 pm »
Mijn ondeugende plaatjes  :-[ :-[ :-[ ::) ::)

P.S Lager wordt het nog spannender  ;D ;D



Ave, morituri te salutant.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #7 Gepost op: 14 mei 2015, 10:29:24 am »
Zo dan, je zoekt wel gelijk een echte uitdaging op. Het menselijk lichaam is niet eenvoudig.
Ik neem aan dat dit nog niet je inzending is voor de challenge?

Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 14 mei 2015, 23:00:29 pm »
Zo dan, je zoekt wel gelijk een echte uitdaging op. Het menselijk lichaam is niet eenvoudig.
Ik neem aan dat dit nog niet je inzending is voor de challenge?

Tuurlijk niet. Misschien heb je wel gelijk....dat was mijn eerste poging überhaupt met  sculpten. :D
Ave, morituri te salutant.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #9 Gepost op: 14 mei 2015, 23:25:27 pm »
Heb je eerst een basisvorm gemodelleerd die je vervolgens bent gaan sculpten of ben je vanuit een rechthoekig blok "klei" begonnen en de vorm volledig gesculpt?

Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 15 mei 2015, 00:25:53 am »
Heb je eerst een basisvorm gemodelleerd die je vervolgens bent gaan sculpten of ben je vanuit een rechthoekig blok "klei" begonnen en de vorm volledig gesculpt?
Ik heb eerst een basisvorm gemodelleerd (150 vertices) en vervolgens wilde ik met sculpten wat details aanbrengen....
Grappigste is dat ik het lichaam heb gemodelleerd, maar het hoofd ben ik vergeten. Dus dat moet ik apart modelleren / sculpten :D


« Laatst bewerkt op: 15 mei 2015, 00:30:32 am door Mortalae »
Ave, morituri te salutant.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #11 Gepost op: 15 mei 2015, 09:33:02 am »
Ziet er al goed uit maar als je toch verdergaat met modeleren probeer dan een klein beetje de topologie aan te houden.
Het hoofd hoef je niet appart te maken maak gewoon een gat boven op de romp en maak dat gat rond met cirkel,  extrude dan het hoofd en daarna afmaken met sculpten.

ps,
ik zou voor de vooruitgang een eigen topic aanmaken.  ;)

Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 15 mei 2015, 22:43:47 pm »
Ziet er al goed uit maar als je toch verdergaat met modeleren probeer dan een klein beetje de topologie aan te houden.
Het hoofd hoef je niet appart te maken maak gewoon een gat boven op de romp en maak dat gat rond met cirkel,  extrude dan het hoofd en daarna afmaken met sculpten.

ps,
ik zou voor de vooruitgang een eigen topic aanmaken.  ;)

Dank je :)

Muah, ik wou alleen mijn borsten laten zien...  ::) Ook om de topic een beetje levend te houden
Ave, morituri te salutant.

Offline Zaph

  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #13 Gepost op: 16 mei 2015, 01:55:06 am »
Muah, ik wou alleen mijn borsten laten zien...

Heh...dat hoor ik nou veel te weinig!  :)

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 16 mei 2015, 08:07:28 am »
Ik doe niemand eengenoegen met mijn borsten!  ;)