Na wat experimenten met de node settings en het bake proces is dit het resultaat van de node setting.
Diverse methodes geprobeerd ook met colorramp nodes voor de ruwheid van de weg wat in de bake problemen gaf en kwam uit de bake als een gradiënt wat de textuur verdeelde terwijl het in de viewport er goed uit ziet.
Er bestaan tutorials waarbij de UVwordt geschaald om strepen weg te halen aan de kanten van de weg en dit zie je ook weer terug in de bake dat de randen van de texture verschijnen als een alfa,oplossing was een vector displacement plaatsen voor de gele strepen en die instellen zodat het eind resultaat 1 gele streep in het midden is.
Na diverse ideeën te gebruiken hoe dan anders toch gelukt.
Er is gebruik gemaakt van 1 pbr shader met een mix node in de normal ingang voor zowel de ruwheid van de weg als de strepen in hoogte.
Is je producual texture klaar dan kun je deze omzetten naar een texture wat vrij eenvoudig gaat,
In de image editor maak je een nieuwe image aan en geef het een naam, in de node editor plaats je een imagetexture en laad je de nieuwe texture en zorg dat de imagetexture is aangeklikt en dan in bake kun je alle mappen bakken en opslaan .
Bake mappen.
Het resultaat in de vereenvoudigde map,