Recente berichten

Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10
81
Modelleren / Re: Importeren van Collada bestand (vanuit Sketchup naar Blender)
« Laatste bericht door Xan Gepost op 27 augustus 2024, 14:58:16 pm »
Kan zijn dat ik al ergens geschreven heb dat het handig is als je alleen de omtrek importeert. Dit is de rede waarom. Als het naar een mesh wordt om gezet probeert Blender het te vullen en ergens kiest die dan driehoekjes. Bij een cirkel krijg je een zigzag aan lijnen.

Weg halen is eenvoudig
in edit mode 2 [edge] kiezen
de edge aan klikken die je wil verwijderen
rechts klikken en in het menu onder 'Dissolve Edges' kiezen
dan maakt hij er doorgaans een face van
Je kunt ook die daar onder kiezen, 'delete Edges' maar dan verwijdert die beide faces. dan klik je bede kanten aan en met f zet je er weer een face tussen.
onder 1 [vertex] verwijder je zo te veel punten en ook al gebruik ik hem nooit bij 3 face, ik denk dat hij zo ook vlakken samen voegt

Het maakt in weze niks uit, je kunt onder 3 [Face] ook beide driehoekjes kiezen en met e [extrude] een volume geven. Ook als je de image erop zet in object mode ziet hij het als een vlak. Het staat alleen wat netter omdat Blender liever quads [4 edges] heeft, dan tris [3 edges] of polygons [meer dan 4 edges]. Meen dat die laatste polygons heet, kan me vergissen.
82
Modelleren / Re: Importeren van Collada bestand (vanuit Sketchup naar Blender)
« Laatste bericht door Lize93 Gepost op 27 augustus 2024, 13:59:31 pm »
Hoihoi,

Ik had een vraagje, ik had in Illustrator een vierkant getekend, opgeslagen als svg. Geimporteerd in Blender, in Object mode convert to mesh gedaan en als je dan naar Edit mode gaat, waarom zit er dan toch een schuine lijn in het vierkant. Ik moet er een afbeelding op zetten en 'm dikte geven, maar dat kan alleen met een vlak en hoe haal je deze lijn weg?

Dankje!


83
Eindresultaten / lichtboei
« Laatste bericht door roobol Gepost op 25 augustus 2024, 15:49:40 pm »
Weer al het een en ander bijgeleerd.  Dat ding het wateroppervlak laten volgen gaat redelijk goed met een raycast node.


84
Leuterhoek / Is Blender 4.2.1 een verlate 1 aprilgrap?
« Laatste bericht door Xan Gepost op 24 augustus 2024, 21:39:39 pm »
Ik heb alle menu's compact staan. Nu staat er bij de hoofdbalk onder Toggle, Utilities, Settings en Preference netjes 'naast' elkaar, wat is dan het nut van compact? Zeker omdat die ook gewoon in de zelfde submenu's staan. In 4.3 is dat gelukkig weer weg.

4.2.1 gooit ook constant een addon weg omdat iemand de zelfde naam is gaan gebruiken [quick menu]. Die ik heb is nuttig, net als de q maar dan met alle gemakken die q mist en makkelijk te maken met een json. Die andere is alleen maar leuk voor personen die Shift+a niet kunnen vinden. Dat lijkt in 4.3 gerepareerd te zijn.

En aan het einde schrik je je rot. DANGER WILL ROBINSON DANGER, THE FILE HAS NOT BEEN SAVED. Euh, dat heb ik toch standaard uit staan. Kijk 4.3 zeurt niet.

EDIT: Nop, met de addon is ook onder 4.3. A hoe zeiden ze dat vroeger. Development is 25% coding en en 75% zoeken naar een geschikte naam. Dat zal ook wel opgaan voor de addon makers. Ik sla 4.2 maar over, 4.3 loopt lekker.

Hoewel, wat zeur ik, Lightwave dat is echt lachen.
85
Onderhanden werk / Re: Cats in Space
« Laatste bericht door Xan Gepost op 24 augustus 2024, 18:34:39 pm »
Idd. Muse maar ook een wekker die altijd op tijd is, helaas niet makkelijk te verzetten. Al waarschuwen ze wel als ik de lang achter de pc zit. De een door op het keyboard te gaan liggen, de ander voor de tv bij de tray, daar zit bij mij het startmenu menu.
86
Onderhanden werk / Re: Cats in Space
« Laatste bericht door blenderbrammetje Gepost op 23 augustus 2024, 18:47:13 pm »
Beter begin ik daar nu aan...

Want riggen vind ik een tijdrovend proces.

Terwijl een kat ontwerpen , 3D , leuk is en ontspannend.

Ze krijgt Hai en Fur dus weinig texture. Behalve voor de lapjes dan...

 ::)
87
Onderhanden werk / Re: Cats in Space
« Laatste bericht door blenderbrammetje Gepost op 23 augustus 2024, 18:45:38 pm »
Grappig.

Ik sta ook op het punt een kat te maken.

Voor in mijn Kerst filmpje met Karel de Kutkabouter.

Beter begin ik daar vast aan want ik ken mezelf en heb niet altijd tijd.

September tot en met november dan.


Ik heb ook mijn Lapje als voorbeeld hier.

Word zeker mijn inspiratie.

Mijn Muze...  ;D
88
Onderhanden werk / Re: Cats in Space
« Laatste bericht door Xan Gepost op 23 augustus 2024, 18:30:29 pm »
@blenderbrammetje: 'Creatief met Katten...'

Ja katten, de meeste dan. We hebben er twee, een zwarte meid en een tuxedo kereltje. Gewone Franse boulevard [Europese korthaar + ongelukje].

Maar bij Tote Maus werken ook muizen, pinguïns, ik heb nog een kauwtje staan, de volgende wil ik ganzen bij gaan gebruiken. Subdivision is leuk. Het leek me leuker om Blender zo te leren dan donuts maken, ik denk dat me dan de zin vlug was vergaan.
89
Onderhanden werk / Re: Cats in Space
« Laatste bericht door Xan Gepost op 23 augustus 2024, 17:52:21 pm »
Ja hij was heel leuk
Helaas het is cycles.
Ik moet uitzoeken hoe ver ik in de nodes mee kan en of ik de missende kan opvangen.
Leuk heb ik weer wat om te puzzelen.

De katten zijn al klaar en staan al in de verf
90
Onderhanden werk / Re: Cats in Space
« Laatste bericht door roobol Gepost op 23 augustus 2024, 15:34:05 pm »
Ziet er al goed uit, Xan.  Wat betreft die planeet, misschien heb je iets aan https://www.youtube.com/watch?v=AEBL5ZgqFF0
Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10