81
Modelleren / Re: Importeren van Collada bestand (vanuit Sketchup naar Blender)
« Laatste bericht door Xan Gepost op 27 augustus 2024, 14:58:16 pm »Kan zijn dat ik al ergens geschreven heb dat het handig is als je alleen de omtrek importeert. Dit is de rede waarom. Als het naar een mesh wordt om gezet probeert Blender het te vullen en ergens kiest die dan driehoekjes. Bij een cirkel krijg je een zigzag aan lijnen.
Weg halen is eenvoudig
in edit mode 2 [edge] kiezen
de edge aan klikken die je wil verwijderen
rechts klikken en in het menu onder 'Dissolve Edges' kiezen
dan maakt hij er doorgaans een face van
Je kunt ook die daar onder kiezen, 'delete Edges' maar dan verwijdert die beide faces. dan klik je bede kanten aan en met f zet je er weer een face tussen.
onder 1 [vertex] verwijder je zo te veel punten en ook al gebruik ik hem nooit bij 3 face, ik denk dat hij zo ook vlakken samen voegt
Het maakt in weze niks uit, je kunt onder 3 [Face] ook beide driehoekjes kiezen en met e [extrude] een volume geven. Ook als je de image erop zet in object mode ziet hij het als een vlak. Het staat alleen wat netter omdat Blender liever quads [4 edges] heeft, dan tris [3 edges] of polygons [meer dan 4 edges]. Meen dat die laatste polygons heet, kan me vergissen.
Weg halen is eenvoudig
in edit mode 2 [edge] kiezen
de edge aan klikken die je wil verwijderen
rechts klikken en in het menu onder 'Dissolve Edges' kiezen
dan maakt hij er doorgaans een face van
Je kunt ook die daar onder kiezen, 'delete Edges' maar dan verwijdert die beide faces. dan klik je bede kanten aan en met f zet je er weer een face tussen.
onder 1 [vertex] verwijder je zo te veel punten en ook al gebruik ik hem nooit bij 3 face, ik denk dat hij zo ook vlakken samen voegt
Het maakt in weze niks uit, je kunt onder 3 [Face] ook beide driehoekjes kiezen en met e [extrude] een volume geven. Ook als je de image erop zet in object mode ziet hij het als een vlak. Het staat alleen wat netter omdat Blender liever quads [4 edges] heeft, dan tris [3 edges] of polygons [meer dan 4 edges]. Meen dat die laatste polygons heet, kan me vergissen.