Recente berichten

Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9 10
71
Belichting en Rendering / Re: render image en png niet hetzelfde
« Laatste bericht door Meso Gepost op 29 augustus 2024, 20:46:25 pm »
Maar kan het al bedenken , die achtergrond heeft invloed op die mooie witte schittering.... Dat zou dan niet (semi)transparant mogen ,enkel rondom het voorwerp.
72
Belichting en Rendering / Re: render image en png niet hetzelfde
« Laatste bericht door Meso Gepost op 29 augustus 2024, 20:20:50 pm »
Bedankt alvast! Ga het binnenkort eens uitpluizen van holdout en freestyle. Zeer goed om weten.
Hier nog eens foto's met het verschil wat duidelijker , de vorige met witte achtergrond is niet duidelijk (omdat het ... transparante achtergrond was...;)





73
Belichting en Rendering / Re: render image en png niet hetzelfde
« Laatste bericht door Xan Gepost op 29 augustus 2024, 12:10:45 pm »
Ik kan hier niet veel op zeggen maar idd., de witte achtergrond kan de oorzaak zijn

Wat opslaan van png met transparant betreft, dat doe je in de composer

Dit is een simpele opzet met freestyle. Daar slaat hij zowel de image als freestyle appart op en freestyle is dan transparant. Als je holdout gebruikt moet hij dat ook met een image doen. Even op youtube zoeken op holdout, die kunnen het beter uitleggen dan ik.

Als je een zwarte achtergrond wil hebben, zet er een zwart vlak achter of zet de World verlichting en lampen uit.



74
Belichting en Rendering / Re: render image en png niet hetzelfde
« Laatste bericht door roobol Gepost op 29 augustus 2024, 10:39:43 am »
De reflecties lijken mij het zelfde te zijn, maar tegen een witte achtergrond vallen ze veel minder op.
75
Belichting en Rendering / render image en png niet hetzelfde
« Laatste bericht door Meso Gepost op 28 augustus 2024, 21:11:44 pm »
Hallo,
Bij het renderen image is het voor mij een mooi, simpel resultaat. Nml een glas met een weerkaatsing van licht op.
Deze doe ik dan save picture maar dan is het fletser. De lichtschittering is zeer flauw. Heb al wat aan vanalles zitten regelen maar geen verandering.
Weet iemand wat hier de oorzaak is en hoe ik hetzelfde resultaat kan opslaan als PNG?
Er wordt gebruik gemaakt van alpha voor de transparante achtergrond.




76
Eindresultaten / Re: lichtboei
« Laatste bericht door Xan Gepost op 27 augustus 2024, 16:15:25 pm »
Foei daar wordt je zeeziek van.
Nou jij liever dan ik, ik ben al blij dat ik er stille plaatjes uit krijg.
77
Eindresultaten / Re: lichtboei
« Laatste bericht door roobol Gepost op 27 augustus 2024, 15:21:31 pm »
Daar bestaat zelf een filmpje van: https://www.youtube.com/watch?v=alwSNvaU47A
78
Eindresultaten / Re: lichtboei
« Laatste bericht door roobol Gepost op 27 augustus 2024, 15:17:24 pm »
Het wateroppervlak is een ocean modifier en de golven kan je laten bewegen door het time veld te animeren met een driver, bijvoorbeeld #frame/50.  Om de lichtboei te laten meebewegen en ook de helling van het wateroppervlak mee te laten volgen heb je in Geometry Nodes die raycast node nodig.
79
Modelleren / Re: Importeren van Collada bestand (vanuit Sketchup naar Blender)
« Laatste bericht door roobol Gepost op 27 augustus 2024, 15:11:28 pm »
Wat Xan zei (was me net even voor).

Alternative methode is beide vlakken selecteren en dan menu > face > tris to quads
80
Eindresultaten / Re: lichtboei
« Laatste bericht door Xan Gepost op 27 augustus 2024, 15:04:01 pm »
bedoel je wat beweging betreft, of meer de reflectie in het water?
Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9 10