Recente berichten

Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10
41
Eindresultaten / Re: roza
« Laatste bericht door Xan Gepost op 23 september 2024, 15:09:57 pm »
Voor mij was ze een inkoppertje
Ik ken haar ook vanwege de lichtstudie maar dan met houtskool
Carl Schlüter was een van de favorieten van mijn tekenleraar
42
Eindresultaten / Re: roza
« Laatste bericht door roobol Gepost op 23 september 2024, 13:24:43 pm »
Het is de vrouw van de Duitse beeldhouwer (Carl Schlüter) die het beeld heeft gemaakt in 1880.  Er is lang gedacht dat het Roza Loewenfeld was, die kennelijk wat op haar leek en die veel voor het Poolse stadje Chrzanów heeft gedaan (waar het beeld ook gemaakt is en waar het origineel te zien is in het Irena and Mieczysław Mazaraki Museum).

En dat is inderdaad Agathe Naumann, knap gevonden.

De 3D scan is CC0 en een dankbaar onderwerp voor lichtstudies in Blender.
43
Eindresultaten / Re: roza
« Laatste bericht door Xan Gepost op 23 september 2024, 10:38:09 am »
Hé is dat niet Agathe Naumann?
44
Eindresultaten / roza
« Laatste bericht door roobol Gepost op 22 september 2024, 16:53:23 pm »
Aan het experimenteren met lichtopstellingen en lichtgroepen, wat best interssant is.  Het origineel van de sculptuur is van https://muzea.malopolska.pl/en/objects-list/192 (en nee, het is niet Roza…).



45
Mededelingen / Re: Vervanger gezocht
« Laatste bericht door IJp Gepost op 22 september 2024, 12:16:51 pm »
Tof dat het forum blijft maar ik kan jullie niet helpen ik doe momenteel niets meer met Blender en zit op een hele oude laptop die Blender en andere teken programmas niet aan kan. :-[
Dus van deze kant kun je momenteel niets verwachten, maar heel mooi dat jullie de taak op jullie nemen dus ik kom zo nu en dan wel eens een kijkje nemen op het forum.
Succes.
46
Blender Interface / Re: Addons voor 4.2 LTS
« Laatste bericht door roobol Gepost op 19 september 2024, 12:48:43 pm »
Hallo Guus, welkom bij de club.  Voor hardsurface modelling kon ik tot nog toe vooruit met de gereedschappen binnen Blender, inclusief de meegeleverde add-ons (loop tools is heel handig).  De add-ons die je noemt ken ik niet, maar de drie tezamen zijn nog geen 100 €, dus daar kan je je geen buil aan vallen.

Edit: er staan een paar handige tips op https://www.youtube.com/watch?v=Ml2t8uxPAQU
47
Blender Interface / Re: Addons voor 4.2 LTS
« Laatste bericht door Xan Gepost op 18 september 2024, 14:35:27 pm »
Welkom Back als eerste.

Wat Addons betreft, ik werk er eerlijk gezegd niet zoveel mee, daarvoor weet ik veel te weinig van Blender af. Ik heb ze alleen lopen als ik tegen irritaties aan loop zoals dat met die taps zoals je vermelde of Quickmenu waarmee ik eigen geschreven Addons [als ik die simpele dingetjes zo kan noemen] kan triggeren met een shortcut. Dus geen grote dingen.

Met Blender zelf ben ik vorig jaar begonnen, mijn enige ervaring op 3D gebied is buiten een tekentafel met arm alleen wat met Bmesh [een gestripte free variant van Max voor Fallout] en Bryce. Allemaal antiek net als ik inmiddels. Ik ben vroeger de aquarel/pastel en schrijverskant op gegaan, al was mijn eerste computer een ZX-81.

Wat ik bij Blender Market kan zien zijn de drie die je noemt voor 4.2 geschikt en ze hebben een geschiedenis. Blender Market is een gevestigde naam. Ik kan het natuurlijk niet met alle zekerheid zeggen maar als die versies niet zouden lopen bij de aangegeven Blender versies, dan neem ik aan dat ze daar en op gumroad niet te vinden zijn.

Wat Hard Surface Modeling betreft daar kan ik niet in helpen. Ik wordt steeds beter in moddelen maar daar ben ik nog niet tegen aan gelopen [was nog geen vereiste]. Misschien dat @blenderbrammetje of @roobol je daar verder in kunnen helpen.
48
Blender Interface / Addons voor 4.2 LTS
« Laatste bericht door GuusJ Gepost op 18 september 2024, 11:03:05 am »
Laat ik mij eerst maar eens voorstellen. Mijn naan is Guus, leeftijd 67 jaar en gepensioneerd. Vanuit mijn werk altijd bezig geweest met 3D tekenwerk (Inventor, Cinema4D, 3DS Max). Maar wil mijn vrije tijd deels gaan besteden aan Blender.
Ik zie dat de laatste versie 4.2 LTS is. Die heb ik ondertussen geïnstalleerd. (Zie mijn vraag eerder op dit forum).
Nu mijn vraag. Er is voor Blender heel veel te verkrijgen, zowel gratis als te koop. Maar werkt alles ? Zijn alle addons zo geschreven dat ze op versie 4.2 LTS werken.
Ik wil mij gaan verdiepen in Hard Surface Modeling. Waar moet ik op letten als ik iets ga aanschaffen ? Mijn interesse gaat uit naar HardOps, DecalMachine en BoxCutter.

Met groet,

Guus
49
Blender Interface / Re: Naam van Addon ?
« Laatste bericht door GuusJ Gepost op 17 september 2024, 11:31:40 am »
Ja dat is hem. Bedankt voor je reactie :-)
50
Blender Interface / Re: Naam van Addon ?
« Laatste bericht door Xan Gepost op 17 september 2024, 07:57:14 am »
Ow, ik wist niet dat die bestond, ik heb ze een tijdje handmatig samen gevoegd. Voordat Blender de boel omgooide met de addons, kwam langzaam dat je bij de addons zelf kon aan geven onder welke tab je ze wilde hebben. Dat lijkt inmiddels weer grotendeels verdwenen te zijn. Zou handig zijn als ze dat verplicht zouden maken.

ik vond dit op de gummetjesweg
https://chippwalters.gumroad.com/l/simpletabs
Misschien de gene die je bedoelt.

Gezien het commentaar van een maand terug vermoed ik dat hij nog werkt, de addon zelf is van 2022

Ik heb hem uitgeprobeerd in B.4.3a, werkt naar behoren.

De instructies
https://www.youtube.com/watch?v=wDex072Oc5o
Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10