Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - hansi

Pagina's: [1]
1
Materialen en Texturing / Re: Productie rendering?
« Gepost op: 25 maart 2022, 10:14:03 am »

Ik render zelf (nog) niet, ik ben een full stack software developer, met 'basis' grafische kennis, wat me zo af en toe van pas komt. Ik wil me nu wat gaan verdiepen in Blender en eigenlijk wel om de reden die ik eerder benoem; ik wil me een beeld kunnen vormen van wat het werk m.b.t. renderen omhelst en ik wil af en toe zelf iets kunnen renderen. Daarnaast wil ik niet nog een keer in de situatie komen, dat de uitvoerende zijn prijs vervijfvoudigd en ik geen flauw benul heb wat hij precies gedaan heeft. Ik wil in ieder geval het proces kunnen begrijpen.

'Batch Render Collection' geeft me in ieder geval het idee dat ik het in de richting van Python i.c.m. Blender moet gaan zoeken. Dat bevalt me wel, want dat is programmeren.  :)


2
Materialen en Texturing / Productie rendering?
« Gepost op: 24 maart 2022, 10:44:16 am »
Hoi experts,

Ik loop al een tijdje met een vraag.

Ik heb 200 verschillende objecten, die allemaal gerenderd moeten worden met een bepaalde texture.
Vervolgens heb ik 200 textures... Dus in totaal moeten er 40000 objecten gerendered worden en als afzonderlijke afbeeldingen worden opgeslagen.

Ik heb dit lang geleden eens laten doen en dat was toen vrij prijzig, wat ik begrijpelijk vond. Nu vraagt dezelfde persoon er echter 5x zoveel voor, gewoonweg omdat hij ook leuker werk kan aannemen  ;)

Ik weet dat hij dat echt niet allemaal handmatig gedaan heeft, maar dat hij op de een of andere manier telkens een run deed, soms vaker achter elkaar, omdat ook de kwaliteit van de renderings van belang was.

Ik wil me hier gewoon even een beeld over vormen; heeft iemand een idee hoe je zulke grote hoeveelheden objecten automatisch kunt renderen?

Alvast bedankt!

Hans









3
Hoi Nadine,

Ik had nog nooit gehoord van CLO3D. Dank je voor de tip! Is voor mij heel bruikbaar. Niet voor Seconde Life hoor.

4
Leden stellen zich voor / Hallo allemaal
« Gepost op: 18 februari 2022, 10:04:15 am »
Ik ben Hans. Ik heb zeer beperkte grafische kennis en veel vragen m.b.t. rendering. Ik hoop hier antwoorden te kunnen vinden en wat kennis ervan op te doen.

Pagina's: [1]