Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - poopje

Pagina's: [1]
1
Materialen en Texturing / Re: Texture ondergrond, horizon zwakker maker
« Gepost op: 24 november 2016, 16:26:02 pm »
Mooi dat het je gelukt is maar ik zou toch eens even kijken of het opject wat ik heb aangepast voldoet aan jou eisen omdat ik daar bijna heel de binnenkant van heb weggehaald en dat zal flink schelen in de rendertijd.
Dit opject kun je invoegen in je blend.file met append.

Als het sneller gaat is dit zeker prettig, duurde nu al een hele poos op relatief lage resolutie.
Wat heb je er precies aan weggehaald? Blijft de externe structuur identiek (ook qua rondheid van de uitstulpsels)?

2
Materialen en Texturing / Re: Texture ondergrond, horizon zwakker maker
« Gepost op: 23 november 2016, 11:00:21 am »
Bedankt voor al jullie input. Uiteindelijk heb ik een ondergrond gemaakt van een png figuur waar ik via inkscape een alpha kanaal aan had toegevoegd. Daarnaast heb ik wat met de depth of field gespeeld.

Het is misschien niet de meest nette methode, maar via blender zelf kreeg ik het niet voor elkaar :)



3
Materialen en Texturing / Re: Texture ondergrond, horizon zwakker maker
« Gepost op: 20 november 2016, 12:20:52 pm »
Ik dacht inderdaad dat het met DOF zou moeten lukken, maar zoals te zien is in het 2e voorbeeld is de horizon nog steeds erg strak, hoewel de focus wel specifiek op het object is.

Ik dacht misschien iets met gradient textures, maar daar kreeg ik ook geen mooie resultaten mee...

4
Materialen en Texturing / Texture ondergrond, horizon zwakker maker
« Gepost op: 20 november 2016, 10:59:42 am »
Ik heb een model in een heldere "studio setting" geplaatst. Dit geeft een redelijk mooi resultaat.


Nu wil ik echter graag dat het model op een ondergrond staat van wat tekst. Ik heb wat geprobeerd (nieuwe plane toegevoegd, camera focus aangepast), maar ik vind de harde horizon niet zo mooi.


Heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen verbeteren?

heb de blend file hier staan:
https://mega.nz/#!GZAWzQxB!-JsGBYkDyp1ZUKyoL88q0sPIT-zPICHEQ1kFQBU1398

Bedankt!

5
Modelleren / Re: interne structuur verwijderen WRL bestand
« Gepost op: 05 november 2016, 10:30:10 am »
Ja hoor, dat is niet zo heel ingewikkeld.

Super bedankt, dit is precies wat ik bedoelde! Ga ik er weer lekker mee aan de slag  ;)

6
Modelleren / Re: interne structuur verwijderen WRL bestand
« Gepost op: 05 november 2016, 07:42:02 am »
Het lastige is dat wat binnenin zit eigenlijk instulpingen zijn, dus het is al 1 oppervlak, alleen gaat dat oppervlak, net als bij je mond.
Alle instulpingen wil ik inderdaad behouden. Maar daar achter zitten ook nog allemaal interne structuren. Die instulpingen lopen niet als een soort tunneltje door, dus in principe hoeven er geen gaten te vallen.
Enig idee ik het voor elkaar kan krijgen?

Hier een snelle render van het eiwit als glas en als solid object. Als glas is het een erg rommelig geheel.







7
Modelleren / interne structuur verwijderen WRL bestand
« Gepost op: 05 november 2016, 00:15:11 am »
Hallo,

Graag wil een 3d model van een eiwit maken. Een vaak gebruikt programma hiervoor is PyMol, maar dit is vrij beperkt qua render mogelijkheden:


Dit is het mooiste wat ik er van kan maken.

Je kunt een eiwitstructuur bestand exporteren naar een WRL bestand en deze inladen in Blender. Ik heb er weinig ervaring mee, maar na enkele uren klooien kan ik er mooie figuren mee maken, maar graag zou ik de binnenkant helemaal hol hebben om het als een glasobject te kunnen renderen.

Is er een mogelijkheid waarbij ik kan aangeven dat alles binnen in het figuur weg moet, zodat alleen het oppervlak overblijft?

Bedankt voor de hulp!

ps. het wrl bestand kan eventueel hier gedownload worden: https://we.tl/vkOcKvj8Kx

Pagina's: [1]