Zo, na de hoofdpijn van de runcycle van Miko even wat ontspanning.
De retopo van mijn monster is begonnen en hier even een korte beschrijving van de aanpak.
Na het afronden van de dyntopo sculpt neem je de multires sculpt er weer bij (gooi nooit een oude schoen weg) en zet de de 2 lagen aan waar de meshes op staan.
Verlaag de multires en apply.
Daarna pas je een shrinkwrap modifier op de multires sculpt toe in de project mode. Daarna volgt een subsurf modifier maar zet deze niet te hoog (1).
Apply de shrinkwrap modifier en dan ziet je mesh er uit als in onderstaande afbeelding.
Selecteer nu in een loop met faceselect precies naast het midden en verwijder de faces.
beweeg nu je muis over het linkerdeel en druk L om de hele linkerkant te selecteren en verwijder deze.
Pas nu een mirror modifier toe om weer een complete mesh te krijgen.
Dit is in grote lijnen de voorbereiding van de hele retopo. Door de multires sculpt te hergebruiken bespaar je jezelf een hoop werk.
En nu is het tijd om te gaan slapen.....