Topic: Krullenkop  (gelezen 28280 keer)


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #45 Gepost op: 13 mei 2015, 22:16:25 pm »
Klopt er van alles niet aan ::)
Koos2 kijk nog eens goed het is een kabouter. ;)
Ziet er goed uit.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: 09 juli 2015, 14:15:33 pm »

oud

nieuw


Er wordt niet zoveel gepost, dus ik dacht ik post eens iets. Onlangs een retopo gemaakt van mijn muisje. Bij de eerste versie had ik nog weinig kaas gegeten van topologie en deed maar wat. Nu heb ik het een beetje aangepast want ik kreeg problemen met het animeren.
Gelukkig begin ik de topologie steeds beter te begrijpen. Maar ben op dit gebied nog lang niet uitgeleerd.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #47 Gepost op: 09 juli 2015, 16:42:01 pm »
Ja dat is nog flink worstelen met die topologie het zie er al goed uit.
De lijnen met vertexs zijn nog wel wat rommelig dit is op te lossen door een stuk lijn te selecteren en dan smooth vertex te gebruiken daar wordt hij lekker strak van.  ;)

Hier nog een topo tips. ;)
http://blenderbits.com/2013/10/07/blender-edge-cut-topology/

https://vimeo.com/9146369
« Laatst bewerkt op: 09 juli 2015, 16:56:58 pm door ijp »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: 10 juli 2015, 08:19:41 am »


Smooth vertex heb ik zojuist uitgevoerd.
Het is even de puntjes op de i zetten. Ziet er zo toch weer rustiger uit.
Bedankt voor de opmerking.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,863
    • Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: 10 juli 2015, 09:05:44 am »
Kijk uit met smooth vertexen :), volgens mij kun je veel looplijnen weghalen met behoud van vorm, ik heb er de laatste tijd veel mee geƫxperimenteerd de subdivide doet veel :)

Offline swets

  • Member
  • *
  • Berichten: 433
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #50 Gepost op: 10 juli 2015, 09:11:29 am »
ik vin ut mooi!... net de Efteling....  maar vroeg me af... waarom de muis echt haar  en het poppetje niet?

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: 10 juli 2015, 12:31:42 pm »
Dat vraag ik me de hele tijd ook al af.  Goeie opmerking. Ik weet nog niet wat ik ga doen. Haar of sculpt haar that is the question.
Ik kan inderdaad nog eens kijken of ik wat loops kan verwijderen.
Word vervolgd.
« Laatst bewerkt op: 10 juli 2015, 12:35:56 pm door koos2 »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: 11 juli 2015, 09:03:21 am »

Oude UV

Nieuwe UV


Oud

Nieuw

Heb nu ook de UV aangepast. Zie afbeeldingen.
Ook de rig van de staart is nu met een spline IK, Maar daar valt op dit moment niet veel aan te zien.
Volgende stap is de mesh aan de rig parenten en dan de weight paint aanpassen.


« Laatst bewerkt op: 11 juli 2015, 09:10:14 am door koos2 »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: 19 juli 2015, 02:26:12 am »
Vet Koos2 , ik zie het nu pas , zo'n muis heb ik ook gemaakt , en ik was al aan een nieuwe begonnen , maar dan met animeerbare topology....

Helaas heb ook ik van topology nog weinig kaas gegeten , daarom had ik besloten net zo lang muizen te maken tot..... :)
 

Goed Bezig !  ;D

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: 19 juli 2015, 10:03:50 am »
Ik hoop deze versie binnekort goed te hebben geanimeerd. Ik heb nu nog wat problemen bij de aanhachting van de achterpoten aan de heupen. Misschien moet ik het oplossen door een corrective shape key te maken, maar eerst ga ik nog eens pielen aan de topologie op die plek.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: 08 juli 2016, 09:08:23 am »
Dit is ook een oudje, het project ligt al weer een tijdje stil. Hoop er nog eens verder mee te kunnen. Naar aanleiding van deze kleirender test besloot ik eerst maar wat elemantaire zaken eerst te leren voordat ik hier mee verder zou gaan. Ik wil het  nu laten zien omdat ik de laatste tijd zo weinig heb om te tonen.

https://www.youtube.com/embed/H0LQMaaNNCw

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #56 Gepost op: 08 juli 2016, 09:21:24 am »
Mooi om weer eens wat van je te zien Koos. Het viel mij op dat ik de muis over het hoofd heb gezien maar als ik naar de datum van je laatste posts zie in dit topic weet ik al hoe dat kon gebeuren...

Maar mooi werk!

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #57 Gepost op: 08 juli 2016, 10:32:35 am »
Ziet er goed uit dus zoveel mogelijk blijven posten Koos2.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: 11 juli 2016, 00:58:07 am »
Ha , een muis , erg leuke ook.
Inspirerend want ik wil uiteindelijk ook weer een nog mooiere kung fu muis.
De jouwe heeft wel leuke wang en neus diepte.... :)