Welkom bij de Dutch Blender Community
Log in
of
registreer jezelf
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Index
Forum
Help
Zoek
Inloggen
Registreren
Dutch Blender Community
-->
Creaties
-->
Onderhanden werk
Krullenkop
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
[
4
]
Topic: Krullenkop (gelezen 28280 keer)
Re: Krullenkop
IJp
Berichten: 4,387
«
Reactie #45 Gepost op:
13 mei 2015, 22:16:25 pm »
Klopt er van alles niet aan
Koos2 kijk nog eens goed het is een kabouter.
Ziet er goed uit.
Gelogd
Groetjes, Wil
http://wijpelaar.wixsite.com/ijpart
Re: Krullenkop
koos2
Member
Berichten: 2,053
«
Reactie #46 Gepost op:
09 juli 2015, 14:15:33 pm »
oud
nieuw
Er wordt niet zoveel gepost, dus ik dacht ik post eens iets. Onlangs een retopo gemaakt van mijn muisje. Bij de eerste versie had ik nog weinig kaas gegeten van topologie en deed maar wat. Nu heb ik het een beetje aangepast want ik kreeg problemen met het animeren.
Gelukkig begin ik de topologie steeds beter te begrijpen. Maar ben op dit gebied nog lang niet uitgeleerd.
Gelogd
Re: Krullenkop
IJp
Berichten: 4,387
«
Reactie #47 Gepost op:
09 juli 2015, 16:42:01 pm »
Ja dat is nog flink worstelen met die topologie het zie er al goed uit.
De lijnen met vertexs zijn nog wel wat rommelig dit is op te lossen door een stuk lijn te selecteren en dan smooth vertex te gebruiken daar wordt hij lekker strak van.
Hier nog een topo tips.
http://blenderbits.com/2013/10/07/blender-edge-cut-topology/
https://vimeo.com/9146369
«
Laatst bewerkt op: 09 juli 2015, 16:56:58 pm door ijp
»
Gelogd
Groetjes, Wil
http://wijpelaar.wixsite.com/ijpart
Re: Krullenkop
koos2
Member
Berichten: 2,053
«
Reactie #48 Gepost op:
10 juli 2015, 08:19:41 am »
Smooth vertex heb ik zojuist uitgevoerd.
Het is even de puntjes op de i zetten. Ziet er zo toch weer rustiger uit.
Bedankt voor de opmerking.
Gelogd
Re: Krullenkop
Ruud
Member
Berichten: 1,863
«
Reactie #49 Gepost op:
10 juli 2015, 09:05:44 am »
Kijk uit met smooth vertexen
, volgens mij kun je veel looplijnen weghalen met behoud van vorm, ik heb er de laatste tijd veel mee geƫxperimenteerd de subdivide doet veel
Gelogd
Re: Krullenkop
swets
Member
Berichten: 433
«
Reactie #50 Gepost op:
10 juli 2015, 09:11:29 am »
ik vin ut mooi!... net de Efteling.... maar vroeg me af... waarom de muis echt haar en het poppetje niet?
Gelogd
www.arjan-swets.com
Re: Krullenkop
koos2
Member
Berichten: 2,053
«
Reactie #51 Gepost op:
10 juli 2015, 12:31:42 pm »
Dat vraag ik me de hele tijd ook al af. Goeie opmerking. Ik weet nog niet wat ik ga doen. Haar of sculpt haar that is the question.
Ik kan inderdaad nog eens kijken of ik wat loops kan verwijderen.
Word vervolgd.
«
Laatst bewerkt op: 10 juli 2015, 12:35:56 pm door koos2
»
Gelogd
Re: Krullenkop
koos2
Member
Berichten: 2,053
«
Reactie #52 Gepost op:
11 juli 2015, 09:03:21 am »
Oude UV
Nieuwe UV
Oud
Nieuw
Heb nu ook de UV aangepast. Zie afbeeldingen.
Ook de rig van de staart is nu met een spline IK, Maar daar valt op dit moment niet veel aan te zien.
Volgende stap is de mesh aan de rig parenten en dan de weight paint aanpassen.
«
Laatst bewerkt op: 11 juli 2015, 09:10:14 am door koos2
»
Gelogd
Re: Krullenkop
blenderbrammetje
Member
Berichten: 1,420
«
Reactie #53 Gepost op:
19 juli 2015, 02:26:12 am »
Vet Koos2 , ik zie het nu pas , zo'n muis heb ik ook gemaakt , en ik was al aan een nieuwe begonnen , maar dan met animeerbare topology....
Helaas heb ook ik van topology nog weinig kaas gegeten , daarom had ik besloten net zo lang muizen te maken tot.....
Goed Bezig !
Gelogd
Re: Krullenkop
koos2
Member
Berichten: 2,053
«
Reactie #54 Gepost op:
19 juli 2015, 10:03:50 am »
Ik hoop deze versie binnekort goed te hebben geanimeerd. Ik heb nu nog wat problemen bij de aanhachting van de achterpoten aan de heupen. Misschien moet ik het oplossen door een corrective shape key te maken, maar eerst ga ik nog eens pielen aan de topologie op die plek.
Gelogd
Re: Krullenkop
koos2
Member
Berichten: 2,053
«
Reactie #55 Gepost op:
08 juli 2016, 09:08:23 am »
Dit is ook een oudje, het project ligt al weer een tijdje stil. Hoop er nog eens verder mee te kunnen. Naar aanleiding van deze kleirender test besloot ik eerst maar wat elemantaire zaken eerst te leren voordat ik hier mee verder zou gaan. Ik wil het nu laten zien omdat ik de laatste tijd zo weinig heb om te tonen.
https://www.youtube.com/embed/H0LQMaaNNCw
Gelogd
Re: Krullenkop
JvL
Member
Berichten: 3,415
«
Reactie #56 Gepost op:
08 juli 2016, 09:21:24 am »
Mooi om weer eens wat van je te zien Koos. Het viel mij op dat ik de muis over het hoofd heb gezien maar als ik naar de datum van je laatste posts zie in dit topic weet ik al hoe dat kon gebeuren...
Maar mooi werk!
Gelogd
Re: Krullenkop
IJp
Berichten: 4,387
«
Reactie #57 Gepost op:
08 juli 2016, 10:32:35 am »
Ziet er goed uit dus zoveel mogelijk blijven posten Koos2.
Gelogd
Groetjes, Wil
http://wijpelaar.wixsite.com/ijpart
Re: Krullenkop
blenderbrammetje
Member
Berichten: 1,420
«
Reactie #58 Gepost op:
11 juli 2016, 00:58:07 am »
Ha , een muis , erg leuke ook.
Inspirerend want ik wil uiteindelijk ook weer een nog mooiere kung fu muis.
De jouwe heeft wel leuke wang en neus diepte....
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
[
4
]
« vorige
volgende »