Topic: Meten in blender  (gelezen 18090 keer)


Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 02 januari 2015, 14:07:09 pm »
Ja als je een muur hebt en je plaats een loopcut dan sleep je die helemaal naar de linker zijde.
En druk nu G daarna X  en toets nu 0.85 enter.
Plaats rechts van de 0.85 weer een loopcut en trek deze naar links zodat deze op de 0.85 staat en van hieruit kun je bv weer G  X  0.1 en de lijn staat op 0.95
 
Wil je werken van de rechterkant zet dan een min voor de -0.85


Dank zij die ene kleine tip, de eerste keer dat ik vanaf een werktekening met blender heb gewerkt. :)
Die tip had ik in nog geen andere tutorial gezien.

Het enige dat nog in die tip ontbreekt is: dat als je de loopcut naar links of rechts sleep, dat met een linker muis button moet bevestigen en dan de maten pas invoert.
Als je doet zonder muisklik krijg je heel andere maten. (dat was mijn probleem).


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #16 Gepost op: 02 januari 2015, 15:24:40 pm »
Nou zo te zien hen jij geen probleem P D  :o ??? ::) 8) Wauw wat ziet er dit weer prachtig uit.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #17 Gepost op: 02 januari 2015, 19:57:10 pm »
Mooi gemodelleerd hoor.  8)

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 03 januari 2015, 15:21:15 pm »
De kar en omgeving wat opgeleukt.
Ook wat uitgeprobeerd met plaatselijke belichting met behulp van onzichtbare emission's.



Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 03 januari 2015, 16:01:55 pm »
Wow... :o...erg mooi...

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #20 Gepost op: 03 januari 2015, 16:47:40 pm »
Echt geweldig hoe je altijd ook direct een bepaalde sfeer met je afbeelding weet over te brengen. Daaruit spreekt duidelijk je ervaring en achtergrond.
Ik hoop nog een hoop afbeeldingen van je te zien.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #21 Gepost op: 04 januari 2015, 11:10:45 am »
Wauw dat ziet er weer heel goed uit!!!
Ik heb een maar, het is een oude kar en ik mis vuil de textuur is net iets te netjes.
Ik moet er nog wel even bij zeggen dat als ik dit had gemaakt ik een gat in de lucht zou springen. ;)

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 04 januari 2015, 13:47:38 pm »
Wauw dat ziet er weer heel goed uit!!!
Ik heb een maar, het is een oude kar en ik mis vuil de textuur is net iets te netjes.
Ik moet er nog wel even bij zeggen dat als ik dit had gemaakt ik een gat in de lucht zou springen. ;)

O.K. Jij je zin.
Gooi ik er gewoon wat stront op.
Wilt U er ook nog een luchtje bij, dan smeer ik er dat ook nog op!!! ;D

P.S. Goeie tip, Bedankt ;)


Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 785
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #23 Gepost op: 05 januari 2015, 10:23:59 am »
Dat ziet er echt heel erg goed uit. ben toch wel benieuwd hoe je zo snel zulke plaatjes krijgt?
Gewoon veel tijd erin stoppen?
En hoe krijg je van de gedetailleerde textures? maak je die zelf ofzo?

MAD

P.S. In de toekomst kan ik wel een creatief iemand gebruiken als ik games maak. Is dat iets wat je je leuk lijkt? Programmeren lukt me namelijk wel, maar zelf grafische dingen verzinnen, dat lukt me maar moeilijk.
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 05 januari 2015, 11:27:07 am »
Dat ziet er echt heel erg goed uit. ben toch wel benieuwd hoe je zo snel zulke plaatjes krijgt?
Gewoon veel tijd erin stoppen?
En hoe krijg je van de gedetailleerde textures? maak je die zelf ofzo?

MAD

P.S. In de toekomst kan ik wel een creatief iemand gebruiken als ik games maak. Is dat iets wat je je leuk lijkt? Programmeren lukt me namelijk wel, maar zelf grafische dingen verzinnen, dat lukt me maar moeilijk.
Hoi Mark.
Het kost inderdaad wel veel tijd maar die heb ik genoeg.
Ik gebruik veel afbeeldingen zoals de muur en de hout structuur.
Die ik wel veel met nodes in blender bewerk. Het gras b.v. bestaat alleen uit particles.
Ik denk niet dat dit soort plaatjes geschikt zijn voor games.
De bestanden zijn daarvoor te groot maar als ik je kan helpen met een ontwerpje wil ik dat wel een keer proberen.
Als je mijn email adres wil hebben, dat staat bij mijn profiel.


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #25 Gepost op: 05 januari 2015, 12:10:30 pm »
P D de stront zit er op maar ik ruik hem nog niet ;D

Om de stront er een beetje dik op te leggen bekijk het eerste deel textuur van deze tutorial.
Ik weet zeker dat je er snel mee aan de gang gaat,  laat ons maar eens een poepie ruiken :) ;)
https://www.youtube.com/watch?v=jNzuXO31qcg

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 05 januari 2015, 14:00:05 pm »
P D de stront zit er op maar ik ruik hem nog niet ;D

Om de stront er een beetje dik op te leggen bekijk het eerste deel textuur van deze tutorial.
Ik weet zeker dat je er snel mee aan de gang gaat,  laat ons maar eens een poepie ruiken :) ;)

Ik had deze tutorial al gevolgd.
Het verschil is dat hij de textuur op een gladde ondergrond maakt en mijn ondergrond is al ruw vanwege de houtnerf.
Ik weet niet hoe ik twee verschillende structuren op een voorwerp maak.
Ik ga nog wel wat experimenteren.

P.S. geef me je adres maar, dan stuur ik wel wat op, dan kun je hem ruiken. ;D

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #27 Gepost op: 08 januari 2015, 18:24:24 pm »
Ik weet niet hoe ik twee verschillende structuren op een voorwerp maak.
Je kunt twee displacement textures met een Math->add-node bij elkaar optellen en die in displacement van de material output hangen.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 08 januari 2015, 20:12:20 pm »
En PD , is dat Hair en Fur dat je gebruikt voor het gras ? Het ziet er mooi uit !

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 08 januari 2015, 21:11:57 pm »
En PD , is dat Hair en Fur dat je gebruikt voor het gras ? Het ziet er mooi uit !

Wat Fur is weet ik niet.
Hier kun je zien hoe ik heb gemaakt.
Met Vertexpaint heb ik de positie bepaald.