Spannend en leuk experiment...
Ik heb twee computers, één core i5 650 , en een PhenomII , die sneller is , ook al is dat moederbordje 7 jaar oud, ik heb het AM3 ready gekocht.
Blijkt het dus ook te zijn... Vorig jaar mijn processor geupgrade....
Helaas blijkt dat de Nvidia drivers keurig blenderen op mijn core i5 , maar mijn PhenomII bakkie heeft te oude chipsetdrivers die niet meer geupdate worden sinds 2008....
Het probleem was vooral dat de PhenomII wel het blenderscherm liet verkleinen, maar niet meer terugtoveren, op geen enkele manier....
Drivers geupdate, niets geholpen want die waren nog vrij recent. Heb namelijk net een GTX 750i in dat bakkie gebouwd....
Omdat ik altijd al nieuwsgierig was naar prestaatieverschillen tussen geforce en quadro , heb ik de Quadro drivers geinstalleerd.
Dat kan als je de display.inf aanpast, die .inf file was erbij te downloaden....
Via die site heb ik ontdekt dat het wel tot 25% prestatiewinst kan opleveren , hier en daar zelfs 30%....
Helaas haalt het het niet bij de originele Quadro's.... Na wat onderzoek blijkt dat Quadro's toch nog veel beter presteren. Zo erg dat als jij een kaart softmod die identiek is aan de Quadro 3700 , hij toch verslagen word , en ruim, door de Quadro 1700...
Hmm , weer wat geleerd... Nvidia "locked" gewoon een gedeelte van de CUDA-functionaliteit en geeft de Quadro's een flinke voorsprong op bepaalde gebieden.
De kaarten zijn verder identiek, Gamen doen ze niet beter, zelfs vaak slechter.... Grid 2 wil wel opstarten maar geen levels inladen...
Maar goed , de verbeteringen zijn er wel... Het renderen duurt even lang, want ik zit nu in Blenderrender , maar het pre-cachen gaat sneller en building raytree gaat ineens supersnel. Ik ben dus benieuwd naar de CUDA prestaties in cycles....Ik ga een ongemodde GTX660 tegen een gemodde GTX750i laten renderen...
Mijn PhenomII bakkie liet ook de render-tiles niet meer zien tijdens het renderen, nu weer wel....
Overigens zijn mijn problemen met het minimaliseren en maximaliseren van het blenderscherm, of schermen , wel opgelost !
Ik heb de Quadro driver 332.76 Quadro-Tesla-Grid gebruikt....
Ik post meteen de resultaten na de cycles vergelijkingen....