Hallo iedereen,
Ik probeer een paar eenvoudige animaties te maken in blender.
De bedoeling is een sphere met texture te laten roteren. Daartoe heb ik een sphere op de juiste grootte gemaakt, en ik heb er een camera op gericht. Ook de belichting is goed. De texture is ook in orde.
Ik heb 36 frames gepakt, en op frame 0 een rotation keyframe gezet. ( x 0 graden, y 0 graden, z 0 graden )
op frame 36 heb ik een rotation kerframe gezet ( x 180 graden, y 180 graden, z 0 graden )
Als het goed is rolt de bal dan over zijn eigen as. Het lijkt alleen te schommelen en niet netejs 1 kant op te rollen.
Doormiddel van trial en error heb ik wat dingen geprobeerd.
Uiteindelijk heb ik op frame 0 een rotation keyframe gezet ( x 0 graden, y 0 graden, z 0 graden )
en op frame 18 ( x 90 graden, y 90 , z 0 graden )
en op frame 36 ( x 0 graden, y 180 graden, z 0 graden )
als ik deze render lijkt het al iets beter maar de bal rolt niet over zijn as, en schommelt nog steeds.
Weet iemand hoe ik de bal op correcte wijze over zijn as laat rollen?
In principe is het de bedoeling dat het schuin rolt. ( in vier richtingen, rechtsboven, rechtsonder, linksboven, linksonder )
( als ik deze vier animaties klaar heb, wil ik er sprite sheets van maken, om te gebruiken in een applicatie )
Alvast bedankt!
Digi.