Topic: BenchMark addon  (gelezen 75473 keer)


Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 785
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #30 Gepost op: 28 juni 2014, 17:55:59 pm »
De CPUinfo.py is iets mee,het werkt hier in ieder geval niet.
Een GT610 i5 versie 2.7blender

in de user-preferences moet men Auto Run Python Scrips aan hebben staan in de file - tab

Edit:
Sorry, staat ook een post eerder

Ik heb die niet aan staan, en bij mij werkt het wel. Eigenlijk wil ik ook niet dat mensen die optie aan moeten zetten voor mijn addon. Ik denk dat ik even de laptop van mijn vrouw inpik en daar een test ga doen.

MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #31 Gepost op: 28 juni 2014, 18:27:54 pm »
Voor andere addons moet hij toch al aan staan.  ;)

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,863
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 28 juni 2014, 19:50:29 pm »





Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #33 Gepost op: 28 juni 2014, 20:33:07 pm »
Volgens mij heb ik die zojuist zelf ook al gevonden en gefixed.

Nieuwe versie: BlenchMark Add-on

Super bedankt heren!

MAD

Ruud zo heb ik het gedaan.
De zipfile uitgepakt in een map op het bureaublad nu heb je een map blenchmark, deze map heb ik geplaatst in
c:\Program Files\Blender Foundation\Blender\2.71\scripts\addons

Nu Blender gestart en bij User Preferences Kies aan de rechter kant System en zet het vinkje aan bij System: BlenchMark
Ga nu ook in User Preferences boven in de balk naar File en zet daar het vinkje aan bij Autorun Python Scripts.
Save nu je User Preferences.

Ga in blender links boven in de balk naar render en klik op BenchMark.
nu moet het gewoon werken.



Ruud ik zie het al je hebt niet de map in c:\Program Files\Blender Foundation\Blender\2.71\scripts\addons gedaan maar je hebt de bestanden er los in gegooid.
Dus als je de stappen volgt zoals ik heb beschreven dan werkt het.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,863
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 28 juni 2014, 21:20:43 pm »
Ok het moet dus in de map staan,ik kijk er vanavond even naar.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #35 Gepost op: 29 juni 2014, 01:00:18 am »

Als je het tekst gedeelte rechts in de renderscene naar beneden trekt krijg je alle render opties te zien. probeer eens PNG format te kiezen. Nu staat ie op EXR, misschien is dat het probleem.

MAD

Dat was inderdaad de oplossing al geeft de console wel andere info dan bij de andere testers.


En nog steeds die invalid window melding.

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 29 juni 2014, 08:29:27 am »
Blijkbaar moet CPU via het hierboven omschreven ... worden geactiveerd ;)
Levert nu bij mij
Vendor ID GenuineIntel
Brand Intel(R) Core(TM) i7-4500U CPU @ 1.80GHz
Hz 2.3940 GHz
Arch X86_64
Bits 64
Count 4
Raw Arch String AMD64
L2 Cache Size 0
L2 Cache Line Size 0
L2 Cache Associativity 0
Stepping 0
Model 0
Family 0
Processor Type 0
Extended Model 0
Doei
       Peter

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,863
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 29 juni 2014, 09:26:38 am »
Nu werkt het hier ook naar behoren:)

Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 29 juni 2014, 09:28:11 am »
Nu werkt het hier ook naar behoren:)

Mark is geinteresseerd in de resultaten ;-) voeg ze maar bij bij je vorige post ...
Doei
       Peter

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,863
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 29 juni 2014, 09:31:35 am »
Hij is aan het renderen het gaat traag als die klaar is zend ik het.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,863
    • Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 29 juni 2014, 09:48:55 am »
Een groot verschil in tijd zeg CPU of GPU.




Offline PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 718
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 29 juni 2014, 10:45:17 am »
Text uit het 'gewone' System Console van Blender:
Alt - spatie W M  om met de muis te kunnen markeren
dann
Alt - spatie W K om  het net markeerde te kopiĆ«ren
Dann "hier" (op het Forum) inplakken ...

Ik start Blender met een Windows Power Shell op dan gaat copy paste super eenvoudig:
Met de muis slepen en dan rechter muisknop copieerd  (in de de Power... is RMB ook gelijk aan kopier hier naar toe)

Doei
       Peter

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 785
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #42 Gepost op: 29 juni 2014, 12:51:11 pm »
Super heren,

Heel erg bedankt. Ik weet nu dat de add-on volwassen genoeg is om door te gaan.
Ik heb nog 1 lid gevraagd te testen omdat ie Linux draait, kan ik kijken of het op linux ook werkt.

@JvL, heb jij nog eens geprobeerd met PNG? ik snap niet waarom de scene niet bij jou wil renderen...

MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #43 Gepost op: 29 juni 2014, 14:45:08 pm »
Ja hij doet het. Mijn resultaat staat in post #36. Ik had inderdaad over het hoofd gezien dat hij niet op png stond.

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 785
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #44 Gepost op: 29 juni 2014, 14:59:21 pm »
oh, heel niet gezien. dank je!

MAD
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl