Mooi zo ijp! Ik kan het niet vaak genoeg zeggen maar ik vind lowpoly echt heel gaaf.
Het lijkt mij ook een hele mooie kans vooe mensen om ervaring op verschillende vlakken op te doen.
Ik ben alleen bang dat mensen zichzelf niet goed genoeg vinden en daarom op voorhand al niet reageren. Dat is natuurlijk onzin want in dit soort projecten hoeft niet iedereen even handig te zijn op dezelfde gebieden.
Niet iedereen hoeft met de Game Engine overweg te kunnen of geweldig kunnen animeren. Er zijn veel meer taken te vullen dus bijna iedereen bezit wel een vaardigheid die ingezet kan worden.
Er zijn mensen nodig voor het modelleren (i.v.m. met Low Poly hoef je daar overigens ook geen meesterbrein in te zijn), verhaallijnen schrijven, storyboards maken, mensen die objecten van materialen voorzien binnen de gekozen stijl en ga zo nog maar even door. Dus vrijwel iedereen kan eigenlijk zijn/haar steentje bijdragen.
Een ander punt is natuurlijk het verhaal waardoor mensen afhaken bij communityprojecten is het feit dat zij gratis arbeid leveren terwijl degene die het project opzet (in dit geval was het een idee van Mark
) er uiteindelijk wel aan verdient als alles goed gaat.
Nou...in dat geval kan ik iedereen geruststellen want geld verdienen is helemaal niet de opzet van dit project volgens mij. Het gaat puur om het feit dat het gewoon ontzettend leuk kan zijn om met zijn allen hier op het forum om iets leuks te maken waar andere mensen (lees kinderen) plezier aan kunnen beleven.
En hopelijk leren wij er zelf ook iets van.......
Dus ja, ik wil dit onderwerp ook graag warm houden.
Pfff....lang verhaal maar ik moest het even kwijt.