Topic: The way of the samurai  (gelezen 447996 keer)


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #930 Gepost op: 05 februari 2015, 23:56:45 pm »
Zoals eerder belooft hier het systeem voor de mouwbeweging zoals ik het in mijn rig verwerkt heb.

In onderstaande afbeelding zie je de bone (custom boneshape) met de bijbehorende weightpaint voor de mouw.



De custom boneshape (1) volgt met behulp van een locked track constraint de empty (2) die op zijn beurt geparent is aan de rootbone (3).
Verder heeft de custom boneshape een limi rotation constraint om te voorkomen dat hij 360 graden rond kan blijven draaien.



En dat levert het volgende resultaat op. Bij 1 zie je de mouw die netjes naar bneden blijft hangen en bij 2 zie je de mouw zoals hij met de standaard weightpaint beweegt.



Omdat de empty geparent is aan de root kan hij nog vrij bewegen en dus geanimeerd worden waardoor je de mouw ook kunt laten bewegen terwijl de arm niet beweegt.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #931 Gepost op: 06 februari 2015, 08:19:19 am »
Slim.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #932 Gepost op: 06 februari 2015, 19:25:59 pm »
Dank je Koos, maar ik zie het meer als het benutten van de mogelijkheden.  ;)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #933 Gepost op: 06 februari 2015, 23:11:31 pm »
Ga zo door JvL dan kun je straks een mooi Blender boek uit te geven ;)



Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #934 Gepost op: 07 februari 2015, 18:41:34 pm »
Hmm, een boek schrijven.....ik denk dat ik dat beter aan iemand kan overlaten die daar beter in is, haha.

Even een korte break van mijn bezigheden met Blender want ik heb op het moment al een paar dagen barstende hoofdpijn en misselijk. Of ik heb een virusje te pakken of ik heb echt teveel overgewerkt de laatste tijd.  :P
Hoe dan ook, ik heb mij wel eens beter gevoeld dus ik pak even 2 a 3 dagen rust. Tot later!  ;)

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #935 Gepost op: 07 februari 2015, 18:53:36 pm »
Waar is het knopje `niet leuk` ? :-\
Beterschap.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #936 Gepost op: 07 februari 2015, 19:00:59 pm »
Bedankt Rozz, het heeft nog lang geduurt aangezien er twee collega's al 2 weken ziek thuis zijn en de rest loopt te snotteren... ::)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #937 Gepost op: 07 februari 2015, 20:12:55 pm »
Dat zijn de griep symptomen JvL  :-[
Beterschap.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #938 Gepost op: 07 februari 2015, 21:09:52 pm »
Ben ik ook bang voor.   :(
Ik heb het nu ook ijskoud terwijl het hier in huis niet koud is.
Vandaar dat ik ook maar even wat rust neem want anders ga ik alleen maar fouten maken doordat ik mij niet kan concentreren.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #939 Gepost op: 08 februari 2015, 11:32:20 am »
Beterschap.

Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #940 Gepost op: 08 februari 2015, 21:31:34 pm »
Ik zag de DBC banner met Miko en toen besefte ik dat zij heel erg op een anime character lijkt.
Vooral wat je dochter heeft getekend. (eerste foto)




Ave, morituri te salutant.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #941 Gepost op: 08 februari 2015, 23:04:58 pm »
Wauw, die lijkt inderdaad wel op de tekening van mijn dochter. Vooral de gezichtuitdrukking lijkt er heel erg op. Ik zal eens aan haar vragen of het hetzelfde character is want ze heeft een aantal favorieten waarvan ze ook de boekjes leest (al weet ik niet precies welke).

Ik zag de DBC banner met Miko en toen besefte ik dat zij heel erg op een anime character lijkt.
Vooral wat je dochter heeft getekend. (eerste foto)


Dank je.

Beterschap.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #942 Gepost op: 10 februari 2015, 22:17:15 pm »
Weer redelijk aan de beterende hand maar ik voel mij nog steeds redelijk moe en lusteloos. Desondanks gebruik ik mijn tijd goed door veel te lezen en videomateriaal te bekijken en zo weer wat nieuwe ideeën op te doen.
Morgenavond de werkzaamheden maar weer eens hervatten!  ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #943 Gepost op: 12 februari 2015, 23:32:52 pm »
Helaas nog geen mooie plaatjes om te laten zien maar ik ben aan het worstelen met het zogenaamde footsliding probleem dat zich voor kan doen bij walkcycles en dergelijke.
De walkcycle die ik gemaakt heb is op zich wel goed maar wanneer ik deze omzet in een echte voorwaartse beweging dan gaan Miko's voeten over de grond "glijden" en dat ziet er natuurlijk niet goed uit.
Ik weet de oplossing wel maar uitvoeren is punt 2 natuurlijk. Daarnaast ben ik wat verschillende opties aan het uitproberen.

Plaatjes/filmpjes volgen snel weer!  ;)

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #944 Gepost op: 13 februari 2015, 00:11:08 am »
Ik weet ook nog een simpele oplossing ::) de ondergrond van ijs maken  ;)

Maar ik denk dat we gewoon geduldig afwachten dan komt het vanzelf goed met de Plaatjes en filmpjes.