Bedankt heren!
De methode uit de tutorial is een compleet andere methode maar wel een leuke. Die heb ik al eens op een logo toegepast.
Daarbij wordt je mesh opgebroken in een heleboel kleine stukjes die aan een particle system gekoppeld worden. Vervolgens laat je er wind of turbulence op los en de stukjes worden weggeblazen.
De methode die ik gebruikt heb is een box boven het object plaatsen die van boven naar beneden beweegt. Met behulp van de boolean modifier wordt het object samengevoegd met de box (die niet gerendert wordt) waardoor het object ook echt verdwijnt. Onder de grote box hangt nog een kleinere box die m.b.v. een boolean voor het oplichtende randje zorgt.
Daarbij komt dan nog een particle system voor de oplichtende bolletjes met een texture om de boel wat te vervagen hoe hoger ze komen.
Ik zal vanavond wel wat plaatjes posten.
De reden waarom ik voor deze methode kies (met lichteffecten) is omdat het zich in een behoorlijk donkere omgeving af gaat spelen en het er door de lichteffecten lekker uitspringt en iedereen dit als teleportatie zal herkennen.
De dissolve ga ik wel op een andere manier proberen toe te passen maar daarover later meer......
