RDL,Wat blender Guru in zijn tekst aangeeft klopt dat ook niet ?Als dat niet klopt zet hier voor ons dan eens een mooi systeem neer Moederbord ?Processor ?Geheugen ?Grafischekaart ?Hardisk ?En wat is van een supersnel Blender systeem dan ongeveer de prijs :shock:
Die foto's zijn inderdaad wel grappig. Een foto van een ATI kaart? haha.Een grafische kaart moet CUDA cores hebben wil je echt opschieten met Cycles renderen. En dan ben je eigenlijk aangewezen op Nvidia kaarten, niet ATI.Een Blender pc kun je zo duur maken als je zelf wil.Als je grote scenes met veel objecten en vertices gaat maken, dan is een snelle processor wel makkelijk. Anders gaat het werken erg traag.Voor renderen:Blender render > dikke processorCycles render > Nvidia grafische kaart met veel geheugen en CUDA cores.Qua RAM geheugen is 6 tot 8 voldoende, tenzij je met simulaties aan de gang gaat.Een SSD als harde schijf is ook niet gek, maar niet noodzakelijk.MAD
Op Internet heb ik uiteenlopende meningen gelezen over wat voor computereigenschappen vereist zijn om goed met Blender te kunnen werken. Om een simpele lijntekening in 3-D om te zetten en deze 3-D vormen later bij elkaar te zetten, hoeveel RAM werkgeheugen is daar voor nodig, wat voor grafische kaart en wat voor processor? En welk merk computer zouden jullie aanbevelen?
Ik merk iedere keer weer dat er heel wat misverstanden over hardware bestaan. Een van de laatste podcasts van blenderguru gaat er weer over. Met een systeem van 2000 euro ga je echt niet ineens betere blenderprojecten maken hoor.
Simpele tekeningen in 3D (ook een 3D model in blender kan je als digitale 'tekening' beschouwen) kunnen ook al op een simpele pc. Dus ongeveer een 2Ghz dual core cpu, 2GB ram en een grafische kaart met 256MB geheugen is dan al voldoende.
Ik heb nog wat gevonden over de hardware voor Blender bij blender.org en zij kunnen het weten hoop ik
Citaat van: "Jogai"Ik merk iedere keer weer dat er heel wat misverstanden over hardware bestaan. Een van de laatste podcasts van blenderguru gaat er weer over. Met een systeem van 2000 euro ga je echt niet ineens betere blenderprojecten maken hoor.het gaat om vlot te kunnen werken in blender.......Citaat van: "Jogai"Simpele tekeningen in 3D (ook een 3D model in blender kan je als digitale 'tekening' beschouwen) kunnen ook al op een simpele pc. Dus ongeveer een 2Ghz dual core cpu, 2GB ram en een grafische kaart met 256MB geheugen is dan al voldoende.nu moet ik echt lachen ...begin daar maar eens compositing op te doen .......of een scene met wat polygons in ....ik ga morgen proberen blender draaien op m'n commodore64 .......Citaat van: "ijp"Ik heb nog wat gevonden over de hardware voor Blender bij blender.org en zij kunnen het weten hoop ik de truuk om software aan de man te brengen ....
Volgens mij heeft RDL gelijk.ik heb namelijk een Systeem Windows 7 met een:i7 intel core 720QM6 gb geheugenAti Mobilitiy Radeon 1gb (Dit had een Nvidia kaart moeten zijn.)Ik stoor me soms mateloos aan dit systeem en zeker als je wat polygons gebruikt in Sculpt mode dan is dit systeem niet vooruit te branden Dus volgens mij is de conclusie!!! Beknibbel niet op je systeem.