Topic: Betreffende renderen met cycles  (gelezen 18072 keer)


Offline Timmy

  • Member
  • *
  • Berichten: 60
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 19 september 2013, 16:08:34 pm »
Beste lezers,

allereerst zou het kunnen dat mijn bericht dubbel staat mja , ik heb nu een ontwerpke helemaal af maar het renderen in cycles geeft niet de zuiverheid die ik wil , tot nu toe ging het altijd dus ik denk dat er een setting per ongeluk gewijzigd is maar ik vind het niet , hulp is terug welkom...voor alle duidelijkheid heb ik wat foto's toegevoegd...

Vriendelijke groeten Timmy










« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Rojo_12

  • Member
  • *
  • Berichten: 68
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 19 september 2013, 16:46:39 pm »
Wat is eigenlijk het verschil tussen cycles en blender render?
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Timmy

  • Member
  • *
  • Berichten: 60
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 19 september 2013, 16:51:34 pm »
Het uitleggen ervan is voor mij ook moeilijk maar bij dit ontwerp komt het er vooral op neer dat de hele boel zo zuiver mogelijk is van pixels enzo...het glas , het bloed dat wat transparant is...cycles geeft je gewoon meer mogelijkheden , mischien eens wat tutorials bekijken op youtube , is best wel leerrijk...
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #3 Gepost op: 19 september 2013, 17:17:00 pm »
1: Zet in het Rechter menu bij  Settings: bij Settings/ Licht path/ No Castics   aan.
2: Zet Sampling/ Clamp op  5.00

Tip Van JvL  ;)
In de compositor de despeckle node toepassen tussen de renderlayer en outputnode.
Zet de treshhold op bv. 0.1 en de neighbour op bv. 0.7  dit geeft meestal het beste resultaat.
Vaak kun je dan ook het aantal samples veel lager instellen wat weer scheelt in je rendertijd.

En hier kun je het een en het ander terug zien.
http://www.youtube.com/watch?v=DSP9EMUGs5g

http://www.youtube.com/watch?v=4-yCJlcXjOg

http://www.youtube.com/watch?v=1k0h8ZZ9z-k
« Laatst bewerkt op: 19 september 2013, 17:34:33 pm door ijp »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #4 Gepost op: 19 september 2013, 17:23:03 pm »
Ben ik nog vergeten iets over je werk te zeggen.
Dit vindt ik helemaal te gek en gaaf heel mooi gemaakt en ben benieuwd naar de animatie.
Zelf heb ik ook eens z`n griezel gemaakt maar niet met blender.

« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Timmy

  • Member
  • *
  • Berichten: 60
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 19 september 2013, 17:52:03 pm »
Alvast bedankt voor de reacties maar ik ben er nog niet uitgeraakt ,

De tutorial http://www.youtube.com/watch?v=YgwKPP2ZEjI van andrew Price heb ik gevolgd om dit te bereiken. Het probleem is dat hij een oudere versie van Blender heeft en ik denk mischien eerder dat de settings van de materialen dan niet in orde zouden zijn...

Hetgene dat als noise overkomt zou een frosty ondergrond moeten zijn en dat glas zou glashelder moete worden...






ook heb ik het skelet wel zelf niet gemaakt maar dit is een opgezochte foto , ik wou fluid onder de knie krijgen want ik ben sinds 2 maanden terug begonnen met een fabriek te ontwerpen en ik zou alles wat met materialen en texturen en nog zo veel meer willen kunnen , als dit alles gelukt is komt dit uiteraard in mijn portfolio en op dit forum...( als het tegen dan nog zou bestaan want ik denk dat die fabriek een jarenplan gaat worden...:)
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #6 Gepost op: 19 september 2013, 18:09:37 pm »
Citaat van: "Rojo_12"
Wat is eigenlijk het verschil tussen cycles en blender render?

Cycles Render wordt gebruikt om meer (foto)realisme te bereiken.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #7 Gepost op: 19 september 2013, 18:13:57 pm »
Timmy, ik zie dat het aantal samples op 220 staat maar dat is echt veel te laag voor dat soort materialen.
Ik heb dezelfde tutorial gedaan maar ik had het aantal samples op 1000 staan.


« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Timmy

  • Member
  • *
  • Berichten: 60
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 19 september 2013, 18:40:31 pm »
Helaas , ik dacht even , dat ist ! ma toch ni , ...



Vriendelijke groeten Timmy
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Timmy

  • Member
  • *
  • Berichten: 60
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 19 september 2013, 18:41:27 pm »
was k nog vergeten , dat is beeldmooi !
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #10 Gepost op: 19 september 2013, 18:41:53 pm »
En dan is een lekkere snelle computer met de juiste grafische kaart wel handig.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #11 Gepost op: 19 september 2013, 18:46:09 pm »
Dit heb je nog niet gedaan :o
1: Zet in het Rechter menu bij Settings: bij Settings/ Licht path/ No Castics aan.
2: Zet Sampling/ Clamp op 5.00

Tip Van JvL ;)
In de compositor de despeckle node toepassen tussen de renderlayer en outputnode.
Zet de treshhold op bv. 0.1 en de neighbour op bv. 0.7 dit geeft meestal het beste resultaat.
Vaak kun je dan ook het aantal samples veel lager instellen wat weer scheelt in je rendertijd.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Timmy

  • Member
  • *
  • Berichten: 60
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 19 september 2013, 18:47:10 pm »


Deze afbeelding was met 220 samples gemaakt en nu lukt het ni meer en ik wordt er zot van...:)
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Timmy

  • Member
  • *
  • Berichten: 60
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 19 september 2013, 18:50:40 pm »
Ik ben alle tips aan het uitproberen maar tevergeefs...
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Timmy

  • Member
  • *
  • Berichten: 60
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 19 september 2013, 18:51:48 pm »
Citaat van: "ijp"
En dan is een lekkere snelle computer met de juiste grafische kaart wel handig.
geduld is een mooie deugd...
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »