Topic: Environment textuur niet te zien in render modus  (gelezen 5528 keer)


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Gepost op: 11 september 2013, 21:20:49 pm »
Ik heb een probleempje waar ik op dit moment niet uit kom.
Als ik een nieuwe blend.file maak en ik maak een world Environment textuur dan kan ik die in render modus gewoon zien dus dat werkt.

Maar ik ben bezig met een project en als ik daar world Environment textuur toepas dan krijg ik die niet te zien in render modus.
Als met f12 render dan wordt Environment textuur wel gerenderd
Ik wil hem zien in render modes om de Environment textuur te roteren, heeft hier iemand een oplossing voor?
« Laatst bewerkt op: 11 september 2013, 21:51:18 pm door ijp »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1 Gepost op: 11 september 2013, 21:47:56 pm »
Ik neem aan dat je in cycles bedoelt?
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2 Gepost op: 11 september 2013, 21:50:12 pm »
JvL
Het is inderdaad in Cycles.
Maar ik heb het inmiddels al gevonden, als ik op 0 druk voor camera view dan zie ik de Environment textuur gelukkig wel.

Maar dan vindt ik het wel raar als ik een nieuwe Blend file maak dat ik dan niet in camera view ben om de Environment textuur te zie in render mode?
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #3 Gepost op: 11 september 2013, 21:55:24 pm »
Je kunt ook deze optie misschien nog gebruiken.





Ik heb zelf eerlijk gezegd nog nooit een environment texture buiten de cameraview gezien. Misschien eens proberen of dat wil lukken want dat lijkt me wel handig.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #4 Gepost op: 11 september 2013, 22:42:36 pm »
Die heb ik standaard ingesteld staan net zoals
In users preferences/interface:
Zoom to mouse position.
Rotate around selection.
Die zijn ook handig.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #5 Gepost op: 12 september 2013, 11:39:57 am »
Klopt, die heb ik zelf ook standaard aan staan. Dat komt eigenlijk omdat ik met andere 3D software werk waar deze opties in zitten.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »