Topic: Texturing  (gelezen 22327 keer)


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #15 Gepost op: 20 augustus 2013, 23:01:05 pm »
Graag gedaan. Het lijkt moeilijker dan het is hoor.  De eerste methode is de eenvoudigste maar als de objecten dicht bij elkaar zitten in je model zou je repetitie in de textuur kunnen zien.

Succes.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #16 Gepost op: 20 augustus 2013, 23:59:53 pm »
JvL
Ik heb dit natuurlijk ook uitgeprobeerd, de opjecten allemaal selecteren met ctrl+j  werkt perfect.
Als je ze nu in edit Mode unwrap dan kun je er alles mee doen scale, rotate,grab en op elkaar leggen.
Dus Wimblen morgen gelijk uitproberen.
je ziet wel ik leer hier ook weer van.  :)
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 21 augustus 2013, 10:27:33 am »
Met ctrl+J ben ik een stuk verder gekomen met de textuur.

Zonder rendering is de muur trouwens helemaal goed.
Ga ik hem renderen dan zie je de verbindingslijnen, vooral in het bovenste gedeelte kun je dit goed zien.
Ach er is altijd wel wat dat je plaagt.

Is wel fijn dat ik steeds verder kom.

Dank jullie allemaal.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #18 Gepost op: 21 augustus 2013, 10:52:37 am »
Ziet er goed uit, ben benieuwd naar het eindresultaat. Wat bedoel je precies met verbindingslijnen?
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 21 augustus 2013, 10:57:36 am »
De schuine lijnen op de muur. Die horen er niet. Zal ik vast ergens aan moeten vinken.

Nu ik de foto uitvergroot zie ik ook dat de het niet echt scherp is. Dus de rendering moet ook nog beter ingesteld worden.


« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #20 Gepost op: 21 augustus 2013, 11:25:36 am »
Ik heb een test gemaakt en je moet bij Matriaal/ options / traceable uit zetten.
Dan heb je geen verbindings lijnen meer.
Helaas geen filmpje. ;)  :D
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 21 augustus 2013, 11:40:48 am »
Heb gezocht onder File/user preferences maar die optie niet kunnen ontdekken.
Ook bij de render opties zie ik het niet.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #22 Gepost op: 21 augustus 2013, 12:18:48 pm »
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 21 augustus 2013, 12:47:21 pm »
Ja gevonden, nu ziet het er een stuk beter uit.

Je moet het allemaal maar weten.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 21 augustus 2013, 15:17:42 pm »
Citaat van: "JvL"

Je kunt ze ook allemaal selecteren en met ctrl+j samenvoegen tot 1 object. Vervolgens in Edit Mode unwrappen (nu kun je ze wel over elkaar heen leggen of juist niet als je ze allemaal een iets ander deel van de textuur mee wilt geven). Vervolgens in Edit Mode op p drukken en de optie 'by loose parts' selecteren. Wanneer je terug gaat naar Object Mode zijn het weer losse objecten. Je moet hierna hooguit de origin van de verschillende objecten weer terug zetten op geometry.


Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Heb gedaan en het samenvoegen ging prima.
Ook er verschillende objecten van maken gaat goed.

Maar daarna een losgekoppeld object bewerken dat gaat niet meer.

Maak ik een nieuw object aan dan gaat het goed. Maar een losgekoppelde kan ik niet meer op een textuur leggen.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #25 Gepost op: 21 augustus 2013, 18:26:42 pm »
Dan denk ik dat je het niet helemaal goed hebt gedaan want ik heb het ook nog even geprobeerd en dat lukte gewoon. Ik heb eerst de twee objecten samengevoegd en voorzien van de houttextuur. Daarna heb ik ze weer uit elkaar gehaald en een object een zeetextuur gegeven door hem te selecteren en naar de Edit Mode te gaan. Je ziet hem dan unwrapped op de eerste textuur maar die kun je dan gewoon inwisselen door een andere textuur in te laden en te kiezen. Vervolgens ga je terug aar de Object Mode en dan hebben ze beide een andere textuur.

Als het nog niet wil lukken laat het dan even weten want dan kunnen we altijd nog even kijken waar het precies mis gaat.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 21 augustus 2013, 18:50:07 pm »
De laatste stap naar de editmode had ik niet gedaan. Inmiddels ben ik er wel achter en heb de stenen op het kasteel aangepast.

Alleen bij de rondingen van de ramen zijn de stenen vervormd.

Dit zal ik ergens aan moeten geven , maar ja. Je snapt het al.






« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #27 Gepost op: 21 augustus 2013, 19:27:17 pm »
Twee vragen:

- welke unwrapmethode heb je gebruikt?
- Heb je de vorm van de bogen nog gewijzigd nadat je de textuur had aangebracht?
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 21 augustus 2013, 19:59:03 pm »
Ik heb een beetje met de unwrap zitten spelen en nu zijn de stenen zoals het hoort.

Je moet even weten waar alles zit.

bedankt weer
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #29 Gepost op: 21 augustus 2013, 20:10:09 pm »
Mooi dat het gelukt is. In Blender heb je zoveel opties en mogelijkheden dat het soms wel eens lastig is om te vinden wat je eigenlijk nodig hebt.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »