Topic: Geen goede rendering  (gelezen 18047 keer)


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #15 Gepost op: 15 september 2013, 19:53:28 pm »
Dat kan je doen met compositing nodes.
Ik denk dat deze tutorials je wel verder kunnen helpen succes  ;)
https://www.youtube.com/watch?v=XMJvZO-mZ7k
https://www.youtube.com/watch?v=Hro1BIWFEDQ
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 16 september 2013, 15:45:25 pm »
Is weer een hele studie om dat onder de knie te krijgen. Zover ik het nu kan bekijken kan ik er een foto er mee bewerken. Ziet er wel heel mooi uit.
Maar als ik het goed begrijp moet ik het kasteel renderen daar een plaatje van maken en die verder bewerken.

Wat ik zoek is instellingen in blender zelf, waardoor ik het kasteel direct mooier kan renderen.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline Jogai

  • Member
  • *
  • Berichten: 238
    • Bekijk profiel
    • http://jogai.nl
« Reactie #17 Gepost op: 16 september 2013, 16:39:13 pm »
Volgens mij kun je nodes koppelen aan verschillende onderdelen in blender. Zo kan bepaalde nodeoutput weer input zijn voor een texture. Je kan idd je eindresultaat ermee bewerken, maar dat zal niet zo nuttig zijn in dit geval.

Ik sluit me overigens aan bij JvL. Een goede belichting kan een hoop verbeteren. Zie hier een simpele tip om je zachte schaduwen voor elkaar te krijgen: http://www.blender3darchitect.com/2012/11/how-to-setup-external-sunlight-for-architecture-with-blender-cycles/
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 16 september 2013, 18:59:23 pm »
Die tip heb ik geprobeerd. Loop alleen tegen het probleem aan dat ik die opties helemaal niet heb.

zie de screenshots

Dit is uit het voorbeeld.


Deze zijn zoals ik die heb




« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #19 Gepost op: 16 september 2013, 19:12:22 pm »
Dat komt omdat jij met blender render werkt en het voorbeeld is met cycles render. Dit kun je bovenaan je scherm instellen (ongeveer in het midden). Ik weet alleen niet of het goed gaat met je textures want meestal maak je die keuze aan het begin van je project maar je kunt het altijd proberen natuurlijk.
Het opzetten van materialen en textures in cycles werkt wel wat anders t.o.v. wat je nu gewend bent maar je kunt er wel veel realischtere resultaten mee halen.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 16 september 2013, 19:43:18 pm »
Oke dan ga ik daar mee verder.

Inderdaad de tectuur is wijlen. Maar dat kan ik er weer opbrengen.

De rendering is heel slecht dus zal ik nog wat aan de instellingen moeten doen.




« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #21 Gepost op: 16 september 2013, 23:55:20 pm »
Misschien kan dit je ook nog wat helpen.
http://cgcookie.com/blender/2012/02/29/ ... n-blender/
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 17 september 2013, 07:26:36 am »
Het is zeker al een stuk beter.
Maar daar is dan ook alles mee gezegd.


« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 785
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #23 Gepost op: 17 september 2013, 09:31:56 am »
Misschien dat je een copy van je project kunt posten?
Dan kunnen andere leden kijken of ze een betere render kunnen krijgen en jou vertellen wat ze aangepast hebben.
Ikzelf heb daar geen tijd voor, maar misschien iemand van de andere leden die zo kan helpen?

Geen idee of dat gaat werken, 't is maar een idee.

MAD
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 329
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 17 september 2013, 09:55:06 am »
Na 2 dagen stoeien met de diverse instellingen en de topics doorlezen op het forum is dit nu het resultaad

Dit is een render met "Cycles render" en blokjes.


Dit is een render met "Cycles render" en ruis.


Met de ruis functie is hij volgens mij toch nog mooier.

Nu ga ik me richten op het aanbrengen van de textuur in cycles.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB