Topic: Blender Ocean & camera tracking  (gelezen 6743 keer)


Offline fredkoning

  • Member
  • *
  • Berichten: 6
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 29 juni 2013, 21:52:33 pm »
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 30 juni 2013, 00:46:31 am »
Leuk filmpje man, ik zet het even op.. Als je op het blokje youtube klikt krijg je een sort meta-tag om daartussen je linkje te plakken...
https://www.youtube.com/watch?v=Pv8910l76Ck

Geestig !
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2 Gepost op: 30 juni 2013, 09:20:10 am »
Fredkoning,
Ben niet helemaal onder de indruk van de karakters die in de animatie mee spelen, daar zou ik wat meer tijd in steken.
Maar ik vindt het een hele prestatie om die mooie zee en deze animatie te maken mooi gedaan, verder ben ik heel benieuwd naar nieuwe creaties van jou.  ;)
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline hoberg

  • Member
  • *
  • Berichten: 1
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 30 juni 2013, 13:47:27 pm »
Technisch goed uitgevoerd. Redelijk stabiele tracing. Ik vraag mij nog af of je inplaats van meerdere frames (film) ook een foto zou kunnen tracen om de originele camera positie van de foto te kunnen bepalen. Misschien dat jij dit weet?

groet,

Koen
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline fredkoning

  • Member
  • *
  • Berichten: 6
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 30 juni 2013, 21:27:04 pm »
Ik heb geen idee of dat kan. Dit filmpje is mijn eerste ervaring met camera tracking.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Mark aka Dark

  • *
  • Berichten: 785
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #5 Gepost op: 01 juli 2013, 07:34:36 am »
Voor een eerste ervaring vind ik het netjes hoor!
Dat gat in de grond is wel grappig.  :lol:

MAD
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 01 juli 2013, 13:12:22 pm »
@hoberg, Nee, dat kan niet en dat zou ook geen tracen zijn. Blender kan alleen met genoeg frames die van elkaar verschillen een perspectief bepalen.
Je kunt, als je genoeg informatie in de foto hebt zelf het perspectief bepalen, en gelijk trekken met je beeld.

@fredkoning, Inderdaad, voor een eerste poging zit er veel creativiteit in, meteen verschillende technieken in één filmpje,
   maar inderdaad kun je misschien volgende keer met een voorbeeldje (background image mag ook filmpje zijn ) in de viewport
   animeren , dan kun je daar het tempo of ook de bewegingen van namaken...

is gewoon een tip !
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »