Topic: Hoe groot is een texture voor een vierkante meter realistiche muur ?  (gelezen 2985 keer)


Offline reekje

  • Member
  • *
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
    • reekje.nl
« Gepost op: 19 november 2018, 22:52:17 pm »
Hier heb ik al gevraagd hoe groot de in verhouding moeten zijn  kwa lente brette en het aantal pixels http://dbc-3d.nl/index.php?topic=1174.0
maar nu wil ik weten Hoe groot mijn texture moet zijn voor een meter realistische muur van standaard bakstenen ?
Dus hoeveel pixels staat gelijk aan ee meter ?
het is bedoeld voor architectuur

reekje
IK ze ziet met een oog!. Geef de armen ook een kans!
 Dell Precision T1700 SFF
 Intel Xeon E3-1246 v3, 3.50 GHz, 8M Cache
16 gb geheugen en  nVidia Quadro nvs510
daar op draait Dabian blender 2.74 gimp2.8 Makehuman1.1.0

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,863
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 20 november 2018, 08:57:47 am »
Op een meter moet je een ongeveer een 100 bakstenen intekenen, 2048 x2048 voldoet goed met een bump.
100 varianten van een steen,of je tekent er minder in en je hebt meer detail per steen(Wel seamless maken). Maak je een closeup shot of is de te maken foto op afstand. Veel factoren waar je rekening mee moet houden.
« Laatst bewerkt op: 20 november 2018, 09:46:29 am door Ruud »