Ken je dit trouwens? Lijkt mij ook leuk om eens te verkennen.https://www.soft8soft.com/verge3d/
De pbr-material features zien er goed uit... er staat ook "interaction without coding",
maar ik leer liever programmeren in echt een programmeertaal zoals pure basic,
arduino en c++ (voor data files om pointners aan te roepen in pure basic)...
Over 'game export' gesproken...,
Ik ben op't moment bezig met het programmeren van de klassieke game 'bouncing ball'.
Maar dan in mijn eigen stijl. Gisteren kwam mijn vrijwilliger op bezoek (mijn privé leeraar
op het gebied van programeren, om zomaar te zeggen).
Gisteren weer geleerd dat je collision detectie altijd voor na het tekenen van de sprites
moet doen, voor flip buffers... De collision detectie voor clear screen doen werkt zeker niet
goed in de programeer wereld, dat had ik begrepen van mijn vrijwilliger...
Bij spelletjes programeren heb ik mezelf aangeleerd om in elk geval deze files te maken:
- Main (de scherm initializatie + game loop)
- _Init (waar alles word geinitializeert)
- _Do (de cases voor de game loop)
- _Check (waar alles word ge checks zoals de sprite weergeven op het scherm, de speler,
de enemys, de level en bijv. de collision detectie)
- _Detect (alles detecteren, wanneer aanwezig)
Als ik eenmaal klaar ben met mijn studie op programmeren, dan hoop ik mijn programmeer-
leerstof dus overal toe te kunnen passen t.o.v. Programmeer Niveau IV... Ik zit nu al tegen
Niveau II aan. Alleen nog mijn bouncing ball verder programeren, incl. de bonus loop, score list
en dan ook nog geluid en muziek erachter plakken (ook programeren) en dan hoop ik al een
eind verder te komen...
Volgorde Game_Loop Main.extensie:
<Init Screen Check>
<Import All _Files.extensie>
<Call Init Files>
Repeat:
<Examine Keyboard>
<Clear Screen>
<Display Sprites>
<Game Interaction>
<Collision Detection>
If <Keyboard Pushed Escape>
<Free All Resources>
<End Program>
EndIf
EndReapet