Ik kom het volgende probleem tegen.Wanneer ik een boolean-difference uitvoer op objecten waarvan een van de vlakken samenvallen, dan faalt de boolean. Als voorbeeld hier een testje met kubussen, rechthoeken en cilinders (zie bijlage).- Twee kubussen: zogauw er geen samenvallende vlakken zijn werkt het.- Rechthoek en een kubus: er valt een gat in de rechthoek wanneer er vlakken samenvallen.- Twee cilinders: boolean werkt alleen als de smallere cilinders langer is.Is dit een bekend probleem dat ook bekend is bij de ontwikkelaars?Overigens lukt het soms wel als ik ipv. 'bmesh' voor 'carve' kies, maar dan treden er soms met andere acties (zoals mirror) weer problemen optreden.
Ik geloof dat vlakken in een Boolean bij geen enkel programma mogen samenvallen, simpelweg omdat het programma dan niet weet wat te doen met dat overlappende vlak.
Ik zag trouwens dat in versie 2.8 de 'Overlap Threshold' standaard al op 1 micrometer staat. Kennelijk was het dus al bekend bij de ontwikkelaars. Echter bij een difference gaat het ook daar weer fout!Als je daarna de Threshold op 0 zet, dan is het daarna weer goed, maar ook weer niet in alle gevallen, helaas. Een beetje èrg buggy is het dus toch nog wel! Frustrerend, hoor!p.s.Oók in 2.79 werkt het dan weer wel, dan weer niet. Ik wacht wel tot ze dit opgelost hebben.