Hallo,
Ik was op zoek naar een simpele methode om in Blender mbv. een polyline een CAD-figuur na te tekenen (zie bijlage).
Dankzij deze tutorial heb ik ontdekt hoe dat kan:
https://www.youtube.com/watch?v=8irDQ4CgasAMisschien al bij jullie bekend, maar ik wilde dit graag met jullie delen.
Om kort te zijn, het werkt als volgt:
- Maak een vlak.
- Verwijder in edit modus drie vertexen (het is niet nodig om, zoals in tutorial aangegeven de vertex met 'p' te scheiden en daarna het vlak weg te gooien).
- Selecteer de overgebleven vertex (verplaats evt. in objectmodus de origin naar de vertex).
- Gebruik nu de overgebleven vertex om mbv. extrude te tekenen. In onderstaand voorbeeld kan dat gecontroleerd met de toetsaanslagen 'e,x,26' - 'e,y,26' - 'e,x,-5'. Selecteer nu de 'beginvertex' en toets 'f' om te sluiten.