Topic: Belichting en Blender-fire  (gelezen 6457 keer)


Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 18 juni 2013, 11:16:50 am »
Hallo, heeft er iemand meer ervaring met belichting en het renderen van vuur,
Ik heb nu een te grote scene gebouwd, ik gebruik Global-lightning en een Sun ,
gewoon in de Blender-Render , en ik heb vuur gemaakt met een Voxel-system en physics,

Pakt geweldig mooi uit, ik zal nog een rendertje posten, maar in de scene word ineens
het vuur helemaal korrelig, ik heb nu mooier vuur door de resolutie hoger te zetten en de kleur donkerder te maken,
heb ook de Gradient aangepast en de Smoke-kleur dus, maar het probleem blijft.

Als er niemand met een oplossing of verklaring komt, kom ik er zelf vroeg of laat wel achter en dan post ik het hier,
Zodat een ander er nog wat aan heeft, :lol:
Het vuur is een prop in een animatiescene... Liefst ziet het er een beetje mooi uit...
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 30 juni 2013, 00:43:11 am »
Hie is mijn vuurketel. Ik vind hem mooi, de rook ook.
Alleen blijft er met teveel licht erbij niets van over... Misschien ligt het aan de global lightning.
Het resultaat in de scene post ik morgen wel... Check mijn vuurtje...

https://www.youtube.com/watch?v=QC_Bq5FuqBE
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2 Gepost op: 30 juni 2013, 09:00:46 am »
Ik weet niet of dit het is maar er is al eerder een vraag geweest over een korrelige schaduw.
Met Ambient Occlusion uit was dat probleem opgelost misschien werkt het ook bij jou.
Het vuur mooi gemaakt het ziet er perfect uit en is net echt.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »