Heb net gelezen wat JamieVanCadsand zegt over de boolean operator, dit bracht me op een idee.
Je zou het volgende kunnen doen. Je hebt je bot en het object dat gebruikt wordt voor de boolean.
Als je nu van beiden een gelinkte copy maakt en bij beiden niet de boolean toepast, dan kun je zowel het bot als het boolean object veranderen. Omdat ze gelinkt zijn, is de verandering aan de een ook een verandering aan de gelinkte kopie.
Zou kunnen werken. Maar misschien wel een verwarrende workflow.
Zoals Koos2 zegt...
Ik bedoel inderdaat dat je jezelf aanleert je modifiers altijd te laten staan, dus niet op 'apply' te
klikken. Dan kun je alle aanpassingen nog doen.
Ik denk wat koos2 inderdaad zegt, dat je een copy moet maken van de bot als je er nog niets
aan hebt gedaan, en dat je dan op de copy een diffrence bool (ik weet ook niet alles uit mijn
hoofd, maar ik denk een diffrence bool) of zo moet doen.... en dan met de zelfde uitsnij model
die je dan eerst denk ik moet copiëren voor de orginele stuk bot een gat maken (ook met de
boolean modifier) in de orginele bot (dus niet die copie)....
Ik zal de twee modellen (die uitsnij model voor de uitgezaagde stuk bot en die gecopiëerde
uitsnij model (niet te verwarren met de gecopieërde bot voor de uitgezaagde stukje) voor
de orginele stuk bot) wel parrenten (ik dacht Ctrl + P, in de object mode / keep parrant) met
je orginele bot en de uitgezaagde bot....)....
Maar ik raad je de boolean modifier (of tool) niet aan voor als je bijvoorbeeld een grid model
met gaten wilt creëren of bijvoorbeeld handvaten in een doos... gebruik dan de knife tool of
delete dan je faces en dan bijvoorbeeld "bridge edge loops" om een een gat te maken voor
andere soort modellen zoals een doos of een krat...
De boolean modifier (of tool) kan tot lelijke gevolgen leiden voor je 'topology'... dus kijkuit
voor wat je de boolean modifier (of tool) gebruikt.... ik ken het en heb er dus ook afentoe last
van....
Ik zal het alleen gebruiken om bijvoorbeeld voor arch projecten, een gat te maken voor een
deur of raam.... of een huis of gebouw inbrengen in een stuk grond of terrein....
En wat ik je al zeg.... ik zal modifiers zoizo laten staan (dus nooit op apply klikken), zodat
je er nog altijd (zoals jij wilt) wat aan kunt veranderen....
Succes, Jamie.