Topic: Palmboom strand  (gelezen 5719 keer)


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Gepost op: 13 oktober 2017, 18:59:39 pm »
Zelf uitgeknipte palmbomen verwerkt in Blender maakt toch een mooi plaatje.



Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 20 oktober 2017, 19:43:57 pm »


Het lijkt zo simpel als je de screenshot ziet maar schijn bedriegt.
Probeer zelf eens een image uit te knippen zodat het een images met Alpha Channel wordt zodat je hem op deze manier kunt gebruiken.

Succes voor als je het toch eens gaat proberen.

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #2 Gepost op: 21 oktober 2017, 04:28:33 am »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,863
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 21 oktober 2017, 12:25:07 pm »
Dan is blender toch simpel om een alpha te maken, modeleer een palmboom geef het een texture en maak de foto
En plant de foto op een plane in de scene  :P
Zoals ik dit gebruikte met een video van vuur om een plane.
« Laatst bewerkt op: 21 oktober 2017, 12:27:36 pm door Ruud »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,863
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 21 oktober 2017, 12:36:27 pm »
Daarom was 2d nooit mijn ding, nu begin ik het een beetje te waarderen ,ja best veel werk.
Voor green screen animatie wel belangrijk om te weten.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #5 Gepost op: 21 oktober 2017, 12:41:14 pm »
Het gaat mij niet om het zelf te modeleren maar om een bestaande foto te kunnen gebruiken in Blender.
Bijvoorbeeld van een mooie boom en dan hiervan een alpha image maken. ;)

Het is toch heel handig om zo nu en dan een alpha image te gebruiken maar ik wist niet dat je ze ook met Blender kon maken van een foto.
Dus dit ga ik ik zeker uitproberen Zaph.
Bedankt.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,863
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 21 oktober 2017, 13:01:15 pm »
We bedoelen het zelfde alleen via blender ,2d werken en de boom overtrekken dan een face geven en deze texture geven.
Dan een foto met alpha channel aan.
Het werk in blender is minimaal ,werkte goed ,nu week ik niet of het de beste methode is loll

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #7 Gepost op: 22 oktober 2017, 11:30:04 am »
Ik ben er mee bezig en tot nu toe heeft Gimp en PaintsShop pro de voorkeur om een image alpha transparent te maken. :o