Aparaturen:1. Desktop computer - GeForce GTX 980 Ti; Intel(r) Core i7-4770K CPU 3.5 GHz; 12 GB RAMSoftware:1. Blender - voor alles wat met 3D mee te maken heeft...2. Photoshop CC - ...3. Illustrator CC - vector editing / painting software4. Marvelous Designer 5 - modeleren etc. van cloth simulaties5. ShaderMap - alle textures verkrijgen van 1 color texture6. SpeedTree Modeler - modeleren van 3d bomen7. Substance Painter - painten van 3D objecten + automatisch creëren van textures8. MakeHuman - ...Groeten Vanwaar je interesse, Superjamie?
Ik vind je verhaal duidelijk en veel succes toegewenst. hopelijk is het niet alleen je dromen najagen maar ook daadwerkelijk bereiken.Wat ik vanuit je verhaal niet begrijp is, waarom je FreeCAD wilt gebruiken? Blender wordt steeds meer geïntegreerd voor het 3D printen... dus daar light het niet aan.Zelf denk ik dat juist één van de plus punten van Blender is het modelleren, los van het sculpten, particles etc. Ik zou zeggen, concentreer jezelf juist op één software...waar je, binnen je veld en grenzen, alles kan doen. Anders ben je met veel softwares bezig - hier weet je een beetje, daar ook een beetje en uiteindelijk probeer je een geheel van te maken... Los van de efficiëntie duur het uiteindelijk veel langer om alles te bestuderen en onder de knie te krijgen. Stel je bent per software een jaar bezig... mocht je met 3 softwares werken, ben je alleen 3 jaar kwijt aan het leren en experimenteren... Terwijl je deze 3 jaar kan gebruiken voor het leren van 1 multifunctional software, waar de overige 2 softwares binnen vallen, en gericht naar een resultaat toe kan werken... van wat ik hier zie en merk, mocht je geen 3D voorkennis of ervaring hebben, lukt je blender niet om binnen 1 jaar helemaal te leren op het niveau van Andrew Price... Wat jij wilt, kan allemaal - begrijp me niet verkeerd, ik keur je keuze niet af.