Topic: voor een iedereen die het weten wil.....  (gelezen 36902 keer)

Offline swets

• Member
  • *
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #30 Gepost op: 22 januari 2026, 14:22:53 pm »
Gelukkig allemaal goed gekomen... pfff...

wel op een hele rare manier....

De werkgever die ik toen had, was bevriend met een oncoloog, die bij zijn dochter een tumor uit haar hoofd had gehaald. Daar was hij bevriend mee gebleven.

En elke keer als ik me werkgever op de hoogte had gesteld, belde hij met die oncoloog. Ook was deze oncoloog dus helemaal gespeciliseerd in hoofd/nek gebied.  Dus ook precies het goede gebied....

En die vond het allemaal zo'n raar verhaal, en die wilde me zien . Dus ik naar een heel ander deel van het land, s'avonds rond 18:00, ziekenuis was eigenlijk al een soort dicht...

ik had de dvd met alle scans...  Toen heeft hij dat bekeken, samen met een Belgische profecsor, en samen kwamen ze tot de conclusie dat het goed te opereren was....   En wanneer ik dat wilde (het was donderdag) en dat hij dinsdag een gaatje had...

Dus hij heeft me dinsdag geopereerd. Het was een tumor op een speekselklier, dus die verwijderd, + 39 lymferklieren.

(ik was dus bij hem geopereerd, voordat ik in R'Dam de vervolgafspraak had...  )

in 6 van die Lynferklieren zat nog Kanker, de rest was schoon...

daarna nog 35 bestrallingen gehad voor de zekerheid.... 

en we zijn nu 8 jaar verder....  pfff...

maar ja,  toch 14 dagen met de gedachte dat ik dood ging gelopen...    en das toch raar... :-)
« Laatst bewerkt op: 22 januari 2026, 14:25:11 pm door swets »

Offline Xan

• Member
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: Vandaag om 10:37:13 »
Op momenten als deze komt men er achter hoeveel er in je lichaam zit wat samen weet te werken.
Maar ook dat hoe meer er in zit hoe meer er stuk kan.
Toch als je beter kijkt, al die delen gehoorzaamd aan het plaatje van geboren worden, sterven, geboren worden...
Daarin is de dood nooit een einde maar een cyclus of verandering.
Waarom zou het leven in het algemeen daarin afwijken?
Even puur natuur gekeken.

Dat kwam bij mij op toen ik eens op die drempel stond [nieren bij mij].
Sinds dien ben ik me meer als gast gaan zien in dat 'hier en nu'
ja ik weet, nog meer van die rare gedachten.

@swets
'en we zijn nu 8 jaar verder....'

Dat geeft je meer de zekerheid dat je nog wel even blijft, dan al wat andere je kunnen vertellen.

Offline swets

• Member
  • *
    • Bekijk profiel
    • Swets Hobby Homepage
« Reactie #32 Gepost op: Vandaag om 12:28:31 »
Ja...

wat mijn ook opviel, toen dacht ik , als ik weer beter word , laat ik me nooit meer gek maken....

maar je vervalt toch gewoon weer in het oude...  maar het heeft me wel veranderd...
maar ik hoop nu dat ik nog even heb.....