Ben niet echt goed in BI hoor
Is het dit wat je bedoeld ?
www.dolores74.com/blender/AVI-Test.mp4 Hier zijn de files in een .zip bestand :
www.dolores74.com/blender/AVI-Test.zipAls je het .zip bestand hebt uitgepakt (Je moet het echt wel eerst uitpakken hoor) open je de .blend file, ga naar de 'Render' tab en klik op 'Animation'. (Of wel Ctrl F12)
Als het goed is zal Blender een nieuwe directory aanmaken 'Clip' in je 'Download' map.
Daar komen dan de 250 plaatjes in terecht. In de 'Timeline' kan je de status volgen. Blender begint te renderen vanaf frame 1 t/m 250, allemaal achter elkaar. (Het duurt niet echt lang hoor, zet ondertussen een bakje koffie.)
Als het klaar is druk je op Ctrl F11. Of in het 'Render' menu (Links boven) 'Play Rendered Animation'
Ik hoop dat ik je vraag goed begrepen heb en dat het dit is wat je bedoeld.
Misschien weet je dit al maar toch maar even ter verduidelijking :
Als je op ‘Animation’ klikt in de ‘Render’ tab, renderd Blender vanaf frame 1 t/m 250 omdat de timeline is ingesteld met ‘Start : 1’ en ‘End: 250’. Je vind deze informatie ook in de Render tab en je kan het ook daar veranderen. Je kan het renderen onderbreken door op ‘Esc’ te drukken.
Stel ik ‘Start:” in op bv: 95, dan begint Blender te renderen vanaf frame 95.
Heb je de hele nacht je computer laten renderen, wordt je ’s morgens wakker en heeft die 45 plaatjes gedaan dan druk je op ‘Esc’ om het renderen te onderbreken en je computer weer te kunnen gebruiken (om even je mail na te kijken) Je stelt ‘Start:’ in op 46, klikt opnieuw op ‘Animation’ in de render tab (of Ctrl F12) en dan gaat Blender gewoon verder vanaf plaatje 46 als je op je werk (of school) bent.
Hier is het wel even oppassen. Als het renderen eenmaal klaar is, na een hele nachtrust en dagtaak, en je wil het resultaat bekijken door op Ctrl F11 te drukken, (Play Renderd animation) zal Blender al de gerenderde plaatjes afspelen die het vindt in de directory die je hebt ingesteld onder ‘output’ in de Render tab (In mijn voorbeeld : Downloads/Clip.) TE BEGINNEN vanaf het frame dat je hebt ingesteld als ‘Start:’ (t/m ‘End:’ natuurlijk) Dus als je het hele gerenderde resultaat wil bekijken na een onderbreking, moet je de ‘Start:’ terug op ‘1’ zetten.