Hmm, op eerste zicht zit er niet echt een tesselation modifier in Blender. Veel van de informatie die je vind (zoals het forum topic dat je aanhaalt, maar ook andere video's en teksten) gaan over eigen implementaties. En als die mensen hun code niet vrijgeven, tja dan kan je het zelf niet doen.
Wat je eventueel kan proberen is door de subdivision surface modifier, of de decimate modifier gebruiken en dan de mate waarin deze worden toegepast te koppelen aan de afstand tenopzichte van de camera. dit laatste kan je via drivers doen. Maar dit is geen makkelijke methode.
Als je naar games wil gaan, dan kan je waarschijnlijk beter Blender gebruiken in combinatie met bv Unity. Die laatste is gemaakt voor games, kan veel meer aan en heeft meer tools ter beschikking. Je kan dan Blender gebruiken om je objecten en meshes in te maken alvorens die in Unity naar een game om te bouwen. Pas op, de BGE is ook best sterk en zo, maar ik denk dat Unity sneller evolueert in die richting en dus daar meer tools in aanbiedt. Althans, dat is wat ik zou doen als ik naar games zou overschakelen.