Welkom bij de Dutch Blender Community
Log in
of
registreer jezelf
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Index
Forum
Help
Zoek
Inloggen
Registreren
Dutch Blender Community
-->
Creaties
-->
Onderhanden werk
Horloge
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
2
Topic: Horloge (gelezen 10057 keer)
Horloge
Ruud
Member
Berichten: 1,863
«
Gepost op:
23 april 2016, 13:39:51 pm »
Aan een nieuw project begonnen met het maken en animeren van een horloge of het lukt is een tweede.
Gelogd
Re: Horloge
JvL
Member
Berichten: 3,415
«
Reactie #1 Gepost op:
23 april 2016, 14:07:40 pm »
Gewoon proberen, komt helemaal goed.
Gelogd
Re: Horloge
Ruud
Member
Berichten: 1,863
«
Reactie #2 Gepost op:
23 april 2016, 19:03:48 pm »
Tot zover het werk.
Gelogd
Re: Horloge
IJp
Berichten: 4,387
«
Reactie #3 Gepost op:
23 april 2016, 19:09:15 pm »
Zo te zien gaat dat helemaal goed komen.
Gelogd
Groetjes, Wil
http://wijpelaar.wixsite.com/ijpart
Re: Horloge
Ruud
Member
Berichten: 1,863
«
Reactie #4 Gepost op:
24 april 2016, 13:15:34 pm »
De haarveer en balanswiel zijn binnen 50 frames geanimeerd daarna in channel opties onder extrapolation de f cycles aangezet zodat de animatie doorloopt na de 50 frames.
Zoals ik vernam moet deze rotatie 5 keer in 1 seconden plaats vinden binnen een echt uurwerk, de frame rate moet op 25 staan voor een mooie verdeling.
In dit filmpje duurt 1 rotatie 2 seconden .
https://www.youtube.com/watch?v=ddg35vOF9J8
Gelogd
Re: Horloge
JvL
Member
Berichten: 3,415
«
Reactie #5 Gepost op:
24 april 2016, 13:28:06 pm »
Zoals het klokje thuis tikt.....tikt het binnenkort ook op DBC!
Gelogd
Re: Horloge
koos2
Member
Berichten: 2,053
«
Reactie #6 Gepost op:
24 april 2016, 21:11:45 pm »
Ruud, mijn advies,:"Neem de tijd voor dit prachtige ambitieuse project."
Gelogd
Re: Horloge
IJp
Berichten: 4,387
«
Reactie #7 Gepost op:
24 april 2016, 23:28:10 pm »
Tik Tak.
Dat gaat er interessant uit zien.
Gelogd
Groetjes, Wil
http://wijpelaar.wixsite.com/ijpart
Re: Horloge
Ruud
Member
Berichten: 1,863
«
Reactie #8 Gepost op:
25 april 2016, 12:34:50 pm »
Het is de bedoeling Koos dit project is gestart zonder kennis van hoe een horloge werkt na wat lezen en bekijken weet ik nu de werking en dan nog even vertalen naar een animatie, na wat testjes moet het lukken.
Het radarwerk is me nu duidelijk alleen om het in te bouwen binnen de cirkel van een horloge moet ik nog zien, meestal als je aan het bouwen bent zie je het licht.
Gelogd
Re: Horloge
koos2
Member
Berichten: 2,053
«
Reactie #9 Gepost op:
25 april 2016, 14:30:38 pm »
Ik vind dit bijna het leukste van 3dtekenen en animeren. Je moet nu heel veel beter begrijpen wat je maakt. Het verdiepen in die materie is vaak erg leuk. Zo wilde ik bijvoorbeeld een heel simpel vogeltje tekenen. Het ontaarde in uitpluizen hoe een vleugel anatomisch precies klopt en hoe de vleugel nou precies opvouwt. Bezoekjes aan naturalis en het natuurhistorisch museum tot gevolg hebbent. Als je een vogel gewoon tekent dan kun je het laten bij wat je ziet. Animeren met flash kun je erg abstraheren hoe een vleugel werkt, maar bij 3D lokt het uit tot uitzoeken van de echte werking. Het leidt wel vreselijk af maar is een prettige afleiding.
Gelogd
Re: Horloge
Ruud
Member
Berichten: 1,863
«
Reactie #10 Gepost op:
25 april 2016, 15:15:19 pm »
Mijn mening ook ik ben inmiddels automonteur en Koala kenner :p
Inderdaad het werkt zo en goed voor de ontwikkeling.
Gelogd
Re: Horloge
Ruud
Member
Berichten: 1,863
«
Reactie #11 Gepost op:
27 april 2016, 14:11:30 pm »
Inmiddels weer iets verder.
«
Laatst bewerkt op: 27 april 2016, 18:29:49 pm door Ruud
»
Gelogd
Re: Horloge
IJp
Berichten: 4,387
«
Reactie #12 Gepost op:
27 april 2016, 20:03:08 pm »
Zo dat gaat goed, neem de tijd.
Gelogd
Groetjes, Wil
http://wijpelaar.wixsite.com/ijpart
Re: Horloge
rozz
Member
Berichten: 1,851
«
Reactie #13 Gepost op:
27 april 2016, 20:45:45 pm »
De tijd zal het leren.... Maar denk dat het wel goed komt, is nu al super
Gelogd
Re: Horloge
IJp
Berichten: 4,387
«
Reactie #14 Gepost op:
28 april 2016, 11:48:23 am »
Ruud deze addon is zeker iets voor jou.
Als je de addon hebt geïnstalleerd dan heb je bij Ad Mesh Asset Flinger selecteer deze en onder de map CoG 5 heb je
?
Tandwielen.
De rest is ook handig.
https://github.com/BlenderAid/Asset-Flinger
Gelogd
Groetjes, Wil
http://wijpelaar.wixsite.com/ijpart
Print
Pagina's: [
1
]
2
« vorige
volgende »