Topic: Rigging Error  (gelezen 5658 keer)


Offline Menno Tomballe

  • Member
  • *
  • Berichten: 10
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 08 maart 2016, 07:11:18 am »
Hallo,

ik krijg steeds een error bij het genereren van mijn rig.
Wat kan ik doen om deze error ongedaan te maken.

Menno



Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1 Gepost op: 08 maart 2016, 07:46:52 am »
Heb je bones toegevoegd of verwijdert uit de rig of is het de originele rig?
De Pitchypoy rig zit redelijk ingewikkeld in elkaar en er is een goede kans dat je een bone een verkeerde naam hebt gegeven of een verkeerde bone hebt verwijdert.

In de Rigify addon kun je bv. ook niet alles onbeperkt wijzigen. Je kunt daar bv. wel de vingers verwijderen maar als je de hand bone verwijdert dan werkt de addon ook niet meer.

Overigens werkt de armature nog wel dus kun je ook zelf de rig in elkaar knutselen.
« Laatst bewerkt op: 08 maart 2016, 07:59:35 am door JvL »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 08 maart 2016, 09:55:36 am »
Wat JvL zegt lijkt mij heel redelijk. Zelf heb ik dit nog niet meegemaakt.

Offline Menno Tomballe

  • Member
  • *
  • Berichten: 10
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 08 maart 2016, 20:34:27 pm »
Geen bones verwijdert, ook niets aangepast, gewoon geplaatst in het model.
Helaas ben ik een enorme noob en heb ik totaal geen ervaring om een rig in elkaar te knutselen, het is ook de bedoeling dat ik alles kan controleren, ook gezichtsexpressies.

Hier is een link naar het bestand. Misschien zien jullie het?

https://www.dropbox.com/s/8iedzxirvuyez8a/FINAL%20RIG.blend?dl=0

Groeten,

Menno


Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #4 Gepost op: 10 maart 2016, 15:44:51 pm »
Ik ben niet zo thuis in animatie maar ik heb al wel eens een model laten lopen.
Ik heb je model bekeken en het bestaat helemaal uit aparte onderdelen en ik denk dat je valkuil is.
Als je met animatie wilt beginnen begin dan eens met een heel simpel model te riggen.

https://www.youtube.com/watch?v=PDLZRRGxvAs
« Laatst bewerkt op: 10 maart 2016, 15:48:24 pm door ijp »

Offline Menno Tomballe

  • Member
  • *
  • Berichten: 10
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 10 maart 2016, 16:39:49 pm »
Bedankt voor het antwoord.

Ondertussen heb ik een nieuwe rig geplaatst en bij deze heb ik geen error. Ik denk dat er een connectie in een parent-bone was gelost, hierdoor de error.

Groeten,
Menno

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,863
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 10 maart 2016, 21:28:45 pm »
Het beste is om je rig zelf te bouwen zodat je inzicht krijgt in de mogelijkheden met kant en klare rigs is het gevaar dat je vast loopt veel groter, wat ijp al zegt eenvoudig beginnen ,animatie maken is best leuk maar blender kost nu eenmaal tijd met alles en zit je vast probeer een ander onderdeel van blender uit laat het een tijdje rusten en probeer het opnieuw met de nieuw geleerde inzichten :)
Op het moment richt ik me op het haar gedeelte en dit is 1,5 jaar geleden terwijl ik wekelijks met blender bezig ben, animatie is ook een 2 jaar terug voor mij met de koala wil ik het ook weer oppakken.
Voor blender telt komt tijd komt raad.