[off topic]
Ik heb een RTX2070, al wat ouder dan die van jou maar de GPU is niet het probleem. Ik kan een plateau vol gooien met bomen en ik kom niet boven de 4GB bij de render. Alleen Freestyle loopt me dan vast [ik ken de beperkingen].
Wat Cycles betreft, ik draai op de eerste i9 CPU en dat is er een die heet wordt, die schakelt pas terug bij 115º. Als ik Cycles draai klimt hij zelfs met waterkoeling naar de 110º, ik heb het verder niet uitgezocht [ofwel, Cycles ligt voorlopig in de vriezer, daar is het koud genoeg
]. EEVEE heeft daar geen last van en om Blender te leren is het voorlopig voldoende, ik zit vooral met NPR te spelen, de richting die ik uit wil.
Ik denk ook dat de NZXT kast de hitte van de waterkoeling niet kwijt komt. Jwildfire heeft er ook last van. Ik had de bouw uitbesteed aan een bedrijfje, ik volg al wat jaren al die hardware niet meer. Het bleken echter game nerds te zijn die meer wisten van games dan van airflow dus de volgende bouw ik toch weer zelf.
We hadden al geld apart staan voor een nieuwe maar zag dat de RTX50 serie op springen staat, dus is het opgeschoven naar volgend jaar. En ik wil geheel over naar waterkoeling. NZXT heeft nu een serverkast waar er 2 in passen met vrije uitgang. Het blijven mooie zwarte blokken zonder feestverlichting.
Het wordt wel een Linux distro. Recall van M$ was de laatste druppel. Als ik toch eens in het half jaar bezig ben de OS manieren bij te brengen dan wordt ik ook wel wijs uit Mint. Dus al met al, ik moet gewoon nog even geduld hebben, Cycles komt er wel.
[/off topic]