Topic: Flikkeren en ruis van animatie  (gelezen 688 keer)


Offline ItsVisual2019

  • Member
  • *
  • Berichten: 3
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 30 september 2024, 13:14:23 pm »
Hallo iedereen,

Wij hebben een vraag aan jullie in de hoop dat iemand ons kan helpen met ons probleem.

Wij maken zowel architectuur renders als productrenders met blender. Dit gaat goed behalve als wij een animatie maken. In elke animatie die wij maken flikkeren de texturen en zit er veel ruis in het beeld. Zelfs een hele lichte scene met hele goede studio belichting flikkerd alles nog. We hebben echt alle youtube filmpjes waarin een mogelijke oplossing zou staan al uitgeprobeerd maar tevergeefs.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,419
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 30 september 2024, 19:47:39 pm »
Waar render je mee ?

Cycles ? Evee ?

Ik werk zelf met Cycles van Evee weet ik niet zo veel.


Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,419
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 30 september 2024, 19:52:02 pm »
In Cycles moet je natuurlijk voldoende samples draaien en liefst je noise reduction aanvinken.

In Cycles bij het tabblad Renderen bij "Advanced" achter de seed het klokje aanvinken.

Dan krijg je per frame een andere seed.

Dat voorkomt blijvende statische ruispatronen.

Verder gewoon zorgen voor voldoende licht , en nooit de grijze blender achtergrond invloed laten hebben.

Liever een HDRI of gesloten ruimte met eigen belichting.

Offline ItsVisual2019

  • Member
  • *
  • Berichten: 3
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 02 oktober 2024, 08:59:52 am »
Hoi! We renderen inderdaad met Cycles. We hebben het klokje aangevinkt en hebben een soort fotostudio gemaakt met eigen belichting. Gaan het nog een keer proberen. Bedankt zo ver!

Offline Xan

  • Member
  • *
  • Berichten: 159
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 04 oktober 2024, 13:52:56 pm »
A fijn, dit gaat me nog even te ver en daarnaast ik kan Cycles niet laten lopen, dan loopt me de kast warm, dus daar weet ik niks vanaf.