Topic: Hulp bij model  (gelezen 6103 keer)


Offline Menno Tomballe

  • Member
  • *
  • Berichten: 10
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 11 februari 2016, 16:08:25 pm »
Hallo,

ik ben nieuw op het forum. Ik ben nu even bezig in Blender, maar ben nog steeds een noob.

Ik heb voor mijn master grafisch ontwerp een scan laten maken van mezelf, omdat ik omtrent identiteit werk.
Voor deze scan heb ik nu een rig gemaakt, maar ik had ook graag de mogelijkheid gehad om de ogen te animeren. Daarom heb ik uit het originele mesh de ogen gehaald, en via een tutorial realistische ogen gemaakt.

Maar nu het probleem, ik blijf gaten hebben in het oogkas bij het plaatsen van de ogen. Ik kan ze er ook niet te ver laten doorsteken omdat het dan onrealistisch word.
Na toch wel al lang proberen en er maar niet uit zien te geraken, heb ik besloten om hier een bericht te plaatsen.


Daarom mijn vraag,

is er iemand die tijd heeft om me te assisteren in het vervolledigen van mijn model. :-\  Ogen zijn er, het model is er... Gewoon helpen afmaken. Het begint te knagen dat dit zo lang duurt, en voor mijn leerkrachten kan ik hierdoor nog geen resultaten laten zien.

Bij voorbaat dank,

Menno Tomballe
« Laatst bewerkt op: 11 februari 2016, 16:12:20 pm door Menno Tomballe »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 11 februari 2016, 18:54:17 pm »
Hallo Menno welkom op het forum.
Kun je een voorbeeld plaatsen dat we het kunnen zien.
De oogkas is een gat dus het lijkt mij dat je de oogleden wat naar binnen extrude om de gaten te dichten.
Misschien handig als je de blendfile op dropbox zet dan kunnen de forum leden je beter helpen.
Succes.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,863
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 12 februari 2016, 10:59:20 am »
Er is een kans dat het licht belemmerd wordt, dit kun je oplossen door in de material tab (Kleur) van je model onder de optie shadow daar de receive transparant aan te klikken dan schijnt t het licht weer op je oog ,nu houd het model licht tegen en daar door is het oog niet goed te zien. Wat ik zeg kans :P
« Laatst bewerkt op: 12 februari 2016, 11:01:23 am door Ruud »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,863
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 12 februari 2016, 14:28:15 pm »
Je kunt ook bij de oogholte een loopcut extrude extra neer zetten zodat de achterkant is gevuld zoals IJp zegt dan vul je het gat dan wordt het wat natuurlijker.

Offline Menno Tomballe

  • Member
  • *
  • Berichten: 10
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 15 februari 2016, 16:19:13 pm »
Ik denk inderdaad dat er iets mis is met de shaders. Want het oog krijgt geen licht.


« Laatst bewerkt op: 22 februari 2016, 14:57:07 pm door Menno Tomballe »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,863
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 15 februari 2016, 17:12:21 pm »
Je bestand is geen blender file, ik krijg het niet geopend.
Na uitpakken. je kunt een blendfile direct in dropbox plaatsen.

Offline Menno Tomballe

  • Member
  • *
  • Berichten: 10
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 15 februari 2016, 17:34:57 pm »
Ai, zal het morgen aanpassen, moet nu gaan werken.

Alvast bedankt om te reageren en kijken.

Offline Menno Tomballe

  • Member
  • *
  • Berichten: 10
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 16 februari 2016, 18:02:47 pm »
Blender file staat online via dropbox.

Nogmaals bedankt voor de hulp die jullie al hebben geboden.

Vriendelijke groet,

Menno

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 16 februari 2016, 18:43:51 pm »
Klinkt alsof de twee bovenstaande tips opgevolgd moeten worden Menno !
Oogkassen tikje naar binnen extruden doe ik altijd , en recieve transparant aanzetten is zoiezo verstandig in dit geval.
Kwaad kan het niet , een baat het niet , dan ... :)

Offline Menno Tomballe

  • Member
  • *
  • Berichten: 10
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 16 februari 2016, 19:35:57 pm »
Bedankt,

zal het nog eens proberen!

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,863
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 16 februari 2016, 21:13:19 pm »
Vergeet je buitenste sphere van je oog ook niet om receive aan te vinken