Topic: Cats in Space  (gelezen 1567 keer)


Offline Xan

  • Member
  • *
  • Berichten: 152
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 19 augustus 2024, 15:39:19 pm »
Tote Maus Industrie presenteert 'Cat Wing IV' en hun eerste Satelliet 'Katnip Finder I'



Ik heb inmiddels een klein brandje onder de dakpannen, even ophouden. Ik moet de katten nog, het achterruim en dan komt het inkleuren. De zonnepanelen van de satelliet, de telescooparmen in het ruim met de scharnierliften werken al. Die liften zijn niet echt te zien in deze proefopstelling, komt nog.

Er zit nog zeker een maandje werk aan maar het heeft al vorm. Ik ben alleen nog aan het puzzelen hoe ik die planeet moet maken op de achtergrond, de katten weet ik al.

O en dat ding kan landen, hij heeft wielen, dan kan ik er verschillende renders van maken.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,417
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 21 augustus 2024, 22:52:26 pm »
Creatief met Katten...  ::)

Offline roobol

  • Member
  • *
  • Berichten: 217
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 23 augustus 2024, 15:34:05 pm »
Ziet er al goed uit, Xan.  Wat betreft die planeet, misschien heb je iets aan https://www.youtube.com/watch?v=AEBL5ZgqFF0
met vriendelijke groet,  kees.    https://www.pinterest.com/keesroobol/_saved/

Offline Xan

  • Member
  • *
  • Berichten: 152
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 23 augustus 2024, 17:52:21 pm »
Ja hij was heel leuk
Helaas het is cycles.
Ik moet uitzoeken hoe ver ik in de nodes mee kan en of ik de missende kan opvangen.
Leuk heb ik weer wat om te puzzelen.

De katten zijn al klaar en staan al in de verf

Offline Xan

  • Member
  • *
  • Berichten: 152
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 23 augustus 2024, 18:30:29 pm »
@blenderbrammetje: 'Creatief met Katten...'

Ja katten, de meeste dan. We hebben er twee, een zwarte meid en een tuxedo kereltje. Gewone Franse boulevard [Europese korthaar + ongelukje].

Maar bij Tote Maus werken ook muizen, pinguïns, ik heb nog een kauwtje staan, de volgende wil ik ganzen bij gaan gebruiken. Subdivision is leuk. Het leek me leuker om Blender zo te leren dan donuts maken, ik denk dat me dan de zin vlug was vergaan.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,417
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 23 augustus 2024, 18:45:38 pm »
Grappig.

Ik sta ook op het punt een kat te maken.

Voor in mijn Kerst filmpje met Karel de Kutkabouter.

Beter begin ik daar vast aan want ik ken mezelf en heb niet altijd tijd.

September tot en met november dan.


Ik heb ook mijn Lapje als voorbeeld hier.

Word zeker mijn inspiratie.

Mijn Muze...  ;D

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,417
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 23 augustus 2024, 18:47:13 pm »
Beter begin ik daar nu aan...

Want riggen vind ik een tijdrovend proces.

Terwijl een kat ontwerpen , 3D , leuk is en ontspannend.

Ze krijgt Hai en Fur dus weinig texture. Behalve voor de lapjes dan...

 ::)

Offline Xan

  • Member
  • *
  • Berichten: 152
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 24 augustus 2024, 18:34:39 pm »
Idd. Muse maar ook een wekker die altijd op tijd is, helaas niet makkelijk te verzetten. Al waarschuwen ze wel als ik de lang achter de pc zit. De een door op het keyboard te gaan liggen, de ander voor de tv bij de tray, daar zit bij mij het startmenu menu.

Offline Xan

  • Member
  • *
  • Berichten: 152
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 02 september 2024, 16:33:56 pm »
Ik ben weer wat stapjes verder. Moet zeker nog het een en ander aan gebeuren maar het gaat de goede kant op. Moet alleen nog een leuk bolletje maken voor op de achtergrond. Als dat net zo makkelijk gaat als die sterren dan kan ik op wat tekst na bij de shaders blijven.





A leuk, ik woon op het 2e hoogste punt van NL maar gezien het weer buiten ga ik toch maar eens omkijken naar een bootje.

Offline roobol

  • Member
  • *
  • Berichten: 217
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 03 september 2024, 12:37:51 pm »
Ziet er al goed uit, Xan.  De texturen zijn nog wat vlak; als je bij je verlichting een HDR steekt komt daar wat meer doortekening in.

Tweede hoogste punt van Nederland, dan ben ik vorige week in de buurt geweest (mijn zus woont in Rheden, vlak bij de Imbosch).
met vriendelijke groet,  kees.    https://www.pinterest.com/keesroobol/_saved/

Offline Xan

  • Member
  • *
  • Berichten: 152
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 03 september 2024, 17:09:02 pm »
'Tweede hoogste punt van Nederland'  :o
Zeg, ik begrijp dat wij als limbo's nog steeds als een kolonie worden gezien, we horen er toch echt wel bij hoor. Imbosch zit op 109.9, ik zit op 212, het begin van de Eifel. Al heb je hier wel vlug het risico dat je met een zucht wind in Duitsland staat. 

Die HDR, kan die naast de sterren lopen? Die heb ik in de World met wat nodes gemaakt, ik heb er al vaag een nebula bij.

Ik had naar een HDR gezocht. Genoeg te vinden voor ruimtes en de openlucht, die geven echter half donker, half licht of alleen licht, dat geeft ongewenste resultaten. Had een site gevonden die deep space HDR's had. Ik kwam wat te vaak free tegen, yup, een subscription model met Photoshop prijzen. Ik moet Poli Haven nog door spitten, kijken of hun er een hebben. Wordt aan gewerkt.

Ik heb wel al een planeet, daar ben ik vandaag mee aan het spelen.

Offline roobol

  • Member
  • *
  • Berichten: 217
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 04 september 2024, 07:40:53 am »
Limburg, dat is aan je accent bijna niet te horen :-))

Spectaculaire sterrenbeelden zijn bijvoorbeeld te vinden op https://www.freepik.com/free-photos-vectors/nebula-hdri , AI gegenereerd en meestal 8-bits dus geen HDR maar wel bruikbaar (op AI beelden staat geen auteursrecht).  Die kan je combineren met je procedurele sterren via een add shader node.  Daar is trouwens een filmpje over op https://www.youtube.com/watch?v=urR6O83dmU4
« Laatst bewerkt op: 04 september 2024, 07:42:46 am door roobol »
met vriendelijke groet,  kees.    https://www.pinterest.com/keesroobol/_saved/

Offline Xan

  • Member
  • *
  • Berichten: 152
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 04 september 2024, 09:56:55 am »
Limburg, dat is aan je accent bijna niet te horen :-))

Uit respect voor de lezers en natuurlijk omdat je al op leeftijd bent, gebruik ik de harde g van dat verre moederland en niet de zachte ɣ of ç.   :P

Die eerste link is leuk, die kan ik zeker gebruiken. De tweede had ik deze al voor gevonden: https://www.youtube.com/watch?v=i3szb0ypDPs Ik wist nog niet dat je ook in de World zo kon uitleven. Die Nebula was vlug gevonden, ik moet alleen nog even uitzoeken hoe ik er kleur in krijg.

Nou ik heb er alles inzitten, nu is het nog fijn afstellen.
 

« Laatst bewerkt op: 04 september 2024, 11:13:14 am door Xan »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,417
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 05 september 2024, 10:20:32 am »
Leuk hoe je Blender leert.

Je bent creatief en leert al doende. Zo ben ik ook begonnen.

Echter om goed te kunnen modelleren is een paar leuke tutorials volgen geen overbodige luxe.

Je moet toch je essentiele basis tools en vaardigheden ergens van oppikken anders verspil je te veel tijd...

Echter ikzelf ben ook meteen begonnen met poppetjes , dieren , gebouwtjes etc.

Geen donuts.

Je moet het zelf leuk maken toch.

Offline Xan

  • Member
  • *
  • Berichten: 152
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 05 september 2024, 13:21:14 pm »
@blenderbrammetje

Enige tutorial die ik echt gevolgd heb was Cambridge Mosque.

'Je moet toch je essentiele basis tools en vaardigheden ergens van oppikken anders verspil je te veel tijd.'

In mijn geval had ik meer aan Blender StackExchange. Op YT stonden me wat te veel absolutely no-life video's en ik daar had ik geen zin in. Tegenwoordig download ik ze, skip naar de frame die ik moet hebben en zoom in.

'Je moet het zelf leuk maken toch.'

Precies.

@roobol

Ik heb Freepik even door gezocht, zo te zien alles jpg.
Kan zijn dat ik er naast zit, ik wordt ook een dagje ouder. Maar een jpg is toch een 8bit gestripte image. Een exr is een hdr 32bit image met extra lichtwaardes. Heb ik iets gemist in de jaren of begrijp ik iets verkeerd?