Hi, als je, zoals ondergetekende, ook gek is met Origami, figuren uit een stuk papier vouwen zonder schaar , kan b.v. bij youtube veel leuke voorbeelden vinden.
Voorbeeld
https://www.youtube.com/watch?v=N8p_MIq4ngU Maar DAT wil ik nu eigenlijk in Blender doen!
Ben er ooit mee begonnen maar alles vergeten ...
Idee is: i.p.v een film een animatie met Blender maken over hoe men ... moet vouwen.
Misschien later met Gimp bewerken om nog tekst toe te voegen (onderaan of ...)
Op het eerste gezicht lijkt het heel eenvoudig, maar men moet flink Blender-werkwijzen (leren) gebruiken om concurrerend met een film te zijn.
Eerste echte project (waar men graag aan mee zou mogen werken) is een 'schwaluw' te vouwen
het BESTE vliegtuigje uit een A4- papier. Waarom BESTE? Ooit, in de vorige eeuw gooide ik een dergelijke zwaluw de lucht in, er was veel thermiek, dus het werd de hoogte in, iets boven het dak van mijn huis, meegenomen, toen kwam er zijwartse wind en toevallig was het zo gevouwen dat het rondjes ging vliegen. Het werd ca. 200 meter meegenomen voordat het weer de grond bereikte, vliegtijd geschat meer dan 30 seconden!
Dit was de ENIGE keer dat me zoiets overkwam.
Nu vliegen ze zoals altijd gewoon een tijdje ... een heel erg leuk speelgoed voor mijn kleinkinderen!
Goed, ik hoor het wel, en in het weekeinde zal ik er met Blender iets laten zien hoe mijn super-vlieger gevouwen moet worden!
Groetjes
Opa Peter
Dit is hem dan ;-) ==>