Topic: Importeren van Collada bestand (vanuit Sketchup naar Blender)  (gelezen 1946 keer)


Offline Lize93

  • Member
  • *
  • Berichten: 7
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 09 augustus 2024, 14:14:22 pm »
Hi allemaal,

Ik ben nieuw in Blender en wil graag voor de eerste keer een animatie maken, het animeren is wel duidelijk, alleen ik had in Sketchup een 3D bestand gemaakt en geexporteerd als Collada bestand. Alleen elke keer als ik het importeer in Blender, dan zijn veel onderdelen uit elkaar geschoven, ook zie je allemaal gekke stippellijnen. Jullie weten vast wat dit betekent, hoe zou ik dit op kunnen lossen? Iets met assen?
Hoe krijg ik die lijnen weg en dat het echt een onderdeel is, want ook met draaien pakt 'ie niet het middelpunt, maar ergens er buiten.

Oh en ik vroeg me nog af hoe kan je een groep maken van onderdelen? Ik weet inmiddels hoe je een collectie maakt, maar dan kan je nog steeds de afzonderlijke onderdelen schuiven, ik zou graag het als een geheel maken en die kunnen schuiven bv.

Dankje voor de hulp!^^



Offline Xan

  • Member
  • *
  • Berichten: 150
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 09 augustus 2024, 15:56:55 pm »
De eerste vraag is even puzzelen omdat ik niet weet wat die stippenlijnen te betekenen hebben nog de lijnen. Ik ken Sketchup niet en weet niet hoe die werkt met objecten

maar ik vond deze link
https://all3dp.com/2/sketchup-to-blender-how-to-import-sketchup-files-in-blender/
aan het einde staat iets dat de addon op deze page de juiste maten en texture importeert, waarschijnlijk is dat het probleem, anders vermoed ik dat het fout gaat bij de links zoals Blender de Ctrl + P heeft. Maar dat is voor mij alleen raden.

-----

Wat je vraagt over het in een groep zetten betreft

Ik vermoed dat je dit zoekt, de gebruikelijke manier is parent/child