Misschien heb je het zelf al gevonden, dan is het voor de gene die zoektDe manier zoals ze het zagen bij MakeHuman:In Blenderpreference > addon installeer MPFBmpfb-2.0.0-a2.zip vind je op https://download.tuxfamily.org/makehuman/releases/, is de laatste van 2022blender heeft even een paar sec nodig, hij is grootpreference > addon > MakeHuman: mpfbSettings 1e vul het adres in van je MakeHuman (doorgaans: Program Files\MakeHuman)2e kun je de naam veranderen van de menu tab3e vul het adres van de user folder (doorgaans: Documents\makehuman\v1py3\data)Je herstart Blender (anders werkt het niet)Dan start je MakeHuman naast Blender opIn de laatste tab Community > Socket > Accept Connections aanvinkenVervolgens je creatie in elkaar zetten, je hoeft niet te saven Blender naar voren halen en in het N-menu > MPFB tab New Human > From MakeHuman > Import Humanhij haalt het uit de lopende MakeHumanWat ik kan zien haalt hij alles over, ook bones. Al moet ik dat nog even uitzoeken want ik krijg zo'n variant waar ze de lucht uit gelaten hebben.have fun
Welkome Stoelio1984Je ziet het is momenteel niet druk hier met het mooie weer maar er zijn er altijd wel een paar die met dit weer de computer aan hebben Als ik in MakeHuman een figuur maak en in het tab Geometries het een kleur geen en in Materials kleding dan Export ik deze als Collada (dae).en in de map waar ik het naar toe exporteer daar zit dan een map Textuur in en de file.dae de importeer ik dan in Blender als Collada (dae).en dan heeft het model kleur.Succes.
Dit is 4.1a, daar zit ik nu opEven bij 3.6.x gekeken maar ook daar werkt het, dus in 3.5.1 zal het niet anders zijn.Enige wat ik gedaan heb is de zip geopend en de folder mpfb in de "[.Blender]\user_scripts\addons" folder, gesleept. Ik gebruik install niet vlugIk merkte wel dat hij onder 3.6 niet reageert op Make in het zoekvenster, ik moest hem handmatig vinden onder de rest van MakeHuman.Ik heb meerdere versies portable lopen dus mijn .Blender folders hebben een andere naam. Ik kan dus weet niet 100% zeker dat het .Blender moet zijn. Ik verwacht dat hij gewoon onder de use folder van windows te vinden is. IJp weet dat beslist zeker.