Topic: make a piece a day  (gelezen 657494 keer)


Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #405 Gepost op: 25 juni 2016, 10:49:03 am »
Moet ik me nog eens in verdiepen, vector based graphis... Nog meer input...

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #406 Gepost op: 25 juni 2016, 11:07:42 am »
Allemaal top hoe jullie bezig zijn met blender.
De lugubere de appel valt niet ver van de boom is gaaf.

Koos2D je hebt een prachtige snelle lijkende schets gemaakt en dat matriaal maar meer zien Top!!
Misschien is Blender grease pencil wel iets om je creativiteit er eens op los te laten. ;-)

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #407 Gepost op: 25 juni 2016, 11:14:01 am »
Ijp, jij zult net als ik het gevoel hebben te vroeg te zijn geboren. Er is nu zoveel speelgoed, we kunnen niet lang genoeg meer leven om alles ten volle te benutten. Het verlangen is gelukkig ook leuk.

Rozz, als je niet veel van vectorwerk weet dan is dit zeker iets om je in te verdiepen. Het werkt met bezier net als Blender heeft, maar dan uitgebreider. Inkscape is opensource dus wat let je.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #408 Gepost op: 25 juni 2016, 14:52:04 pm »
Geweldige doedel Koos. Petje af!

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #409 Gepost op: 26 juni 2016, 23:27:49 pm »
Ja Incscape dus. Ik werk al met GIMP maar IncScape maakt vector - scalable logo's mogelijk....
Ik zal het nodig hebben omdat klanten , en ikzelf ook , het liefst een vector bestand hebben omdat dat niet scherper of minder scherp word bij scalen....
Maar goed , dat leer ik nog binnenkort. Er zijn nog genoeg fijne kneepjes op modelleer en composiet gebied te leren en oefenen..... :)

Belichting geoefend ;)  :P




Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #410 Gepost op: 27 juni 2016, 09:13:45 am »
Mooi! En dat in een dag. Who cares for vectors.
« Laatst bewerkt op: 27 juni 2016, 09:34:24 am door koos2 »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,387
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #411 Gepost op: 27 juni 2016, 09:32:18 am »
Love it.
licht is heel belangrijk en soms is er maar heel weinig van nodig om een mooie image te maken.
En dat is je mooi gelukt.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #412 Gepost op: 27 juni 2016, 12:30:28 pm »
Natuurlijk wel een beetje vals gespeeld , dat moederschip en begeleiders had ik al eerder gepost...
De jagers zijn een particle system met 100 particles , object based , object is mijn nieuwe jagertje....  8)

Beetje wind naar beneden en een "force" forcefield met negatieve waarde , dus aantrekking.....
Zo heb je al snel een golf aanvallers !  ;D

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #413 Gepost op: 27 juni 2016, 18:09:55 pm »


Licht (of gebrek daaraan) kan een happy orange creepy maken...

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #414 Gepost op: 29 juni 2016, 01:03:59 am »
Over licht gesproken....  ::)



Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #415 Gepost op: 29 juni 2016, 09:14:14 am »
De sinasappel is over naar de dark side.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #416 Gepost op: 30 juni 2016, 00:35:59 am »
Tijd voor een lichtzwaard. Dat is iedere blenderaar die filmpjes maakt weleens gevraagd door een puisterige tiener met teveel romatiek en een gebrek aan verbeeldingsvermogen.
Gaan we doen ! :)

Loek Luchtloper  II opsokken met lichtzwaard  8)

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #417 Gepost op: 30 juni 2016, 21:01:38 pm »
Eerst nog één fighter.....:)




Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #418 Gepost op: 30 juni 2016, 22:05:42 pm »
sorry bram maar deze vind ik niet helemaal top, de texture ligt er te glad overheen naar mijn mening.
En is opbouwende kritiek.... ;)
Achtergrond is wel super...
En ik bespeur reclame... ::)
Achter de cockpit...
« Laatst bewerkt op: 30 juni 2016, 22:09:25 pm door rozz »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,420
    • Bekijk profiel
« Reactie #419 Gepost op: 30 juni 2016, 23:27:09 pm »
Thnx Rozz , opbouwende kritiek
Volledig terecht want ik was bij iemand op bezoek , en heb hem tussendoor even snel afgemaakt.
De bump (displacement) heb ik juist gehalveerd omdat de texture er niet zo geschikt voor was.

Toch vind ik de unwrapping bijna voor het eerst aardig geslaagd. Ik zal hem nog een keer opleuken en afwerken....
Er moet een mooiere render van te trekken zijn , klopt ! :)